خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه مسئولان باید در راستای رضایت مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند، گفت: به طور قطع حرکت در مسیر رضایت مردم، حرکت در مسیر رضایت پروردگار عالم است.
کد خبر: ۹۳۴۸۵۲۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

مسئولان باید در راستای رضایت مردم تمام تلاش خود را به کار گیرندبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان، با بیان اینکه مسئولان و پرسنل تامین اجتماعی خدمت به جامعه هدف را توفیقی برای خود باید بدانند، اظهار داشت: سیاست جدید در بحث تعدیل مراجعات حضوری و انجام فرایند بازنشستگی موضوعی است که باید سعی کنیم بیشتر به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از افراد بازنشسته در دین اسلام بسیار مورد تاکید بوده، مطرح کرد: حضرت امیر(ع) زمانی که پیرمرد مسیحی را در حال گدایی در کوچه دیدند، بسیار ناراحت شدند و فرمودند این مرد در دوران جوانی برای جامعه کار کرده است و امروز که بازنشسته شده باید مورد حمایت حکومت قرار گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اهل بیت(ع)، نگاهی حمایتی نسبت به این جامعه هدف داشتند، گفت: بنابر فرمایش امیرالمومنین(ع) بیت‌المال مسلمین موظف به تامین این افراد است و فرقی نمی‌کند که او مسیحی باشد یا مسلمان، مهم آن است که در جامعه مسلمانان حضور دارد و زندگی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از این افراد حمایت کند، عنوان کرد: یکی از مصادیق صرف بیت‌المال در مباحث بودجه، کمک به جوامع بازنشسته و یا بی‌سرپرست است که لازم است دولت توجه بیشتری نسبت به آنها داشته باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه غالب جامعه هدف تامین اجتماعی، افراد بازنشسته و سالخورده هستند، گفت: در این جا باید از این عزیزان تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم که با وجود همه سختی‌ها، متانت خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت شاید حقوق این افراد یک میلیون اضافه شده، اما هزینه‌های آنها چهار برابر شده، بنابراین با وجود اعتراضات به حق این قشر، برخوردی با متانت داشته‌اند که خیلی ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه مسئولان باید در راستای رضایت مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند، اظهار داشت: به طور قطع حرکت در مسیر رضایت مردم، حرکت در مسیر رضایت پروردگار عالم است، چراکه مردم عیال الله هستند و گویی خانواده خدا محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از ویژگی‌های مهم برای مومنان را رسیدگی به اقشار بی‌سرپرست عنوان کرد و گفت: بزرگان دین ما به عنوان سرپناهی برای این افراد در طول تاریخ بوده‌اند و لذا امروز نیز خدمت به این افراد توفیقی از جانب خداوند است.

شعبانی به حذف دفترچه تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: حذف دفترچه، در کنار آن که فرایند کار را آسان‌تر می‌کند، در چاپ و استفاده از کاغذ نیز جلوی اسراف را می‌گیرد، البته لازم است که با فرهنگ سازی در جامعه، فواید آن را برای مردم بازگو کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات