ایرانشهر-مجلس عزاداری امام جعفر صادق (ع) به همت خواهران پایگاه صاحب الزمان حوزه حضرت آسیه (س) در مسجد آل رسول (ص) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۰۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، نشست سیاسی و بصیرتی طرح  شهید کمالی و مجلس عزاداری امام جعفر صادق(ع) به همت خواهران پایگاه صاحب الزمان حوزه حضرت آسیه(س) سپاه شهرستان ایرانشهر  در مسجد آل رسول(ص) با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداستی برگزار شد.

خواهر پاسدار پور رحمت آبادی، در این مراسم ضمن تسلیت این روز گفت: امام جعفر صادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول متولد شدند که این حضرت در طول زندگی مبارک خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود.

 فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) افزود: در میان امامان شیعه، چه در اصول دین و چه در فروع دین، بیشترین روایت از امام صاد ق(ع) نقل شده است.
 
ویبا تاکید بر این مطلب که امام جعفر صادق(ع)  بیشترین شمار راویان را داشته است ادامه داد: اربلی شمار روایت‌کنندگان از او را ۴۰۰۰ تن دانسته است. به گفته ابان بن تغلب شیعیان هرگاه در سخن پیامبر(ص) اختلاف‌نظر پیدا می‌کردند، به سخن حضرت علی(ع) تمسک می‌کردند و آنگاه که در سخن علی اختلاف‌نظر داشتند، به سخن امام صادق(ع) رجوع می‌کردند.
ارسال نظرات