خبرهای داغ:
تبریز- کتاب «میهمانان ملکوت» به خاطرات ۱۴۱ شهید روحانی و طلبه آذربایجان شرقی اختصاص دارد و به‌کوشش «سعید عباس‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۱۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «میهمانان ملکوت» که به خاطرات ۱۴۱ شهید روحانی و طلبه استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد، به‌همت جمعی از نویسندگان عرصه داستان و ادبیات دفاع مقدس و به کوشش «سعید عباس‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۶۸۰ صفحه‌ای به اهتمام مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه «عاشورا» آذربایجان شرقی به شمارگان ۲ هزار جلد در پاییز سال ۱۳۹۲ به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

کتاب «میهمانان ملکوت»، مجموعه داستان‌های کوتاه از زندگی ۱۴۱ شهید روحانی و طلبه آذربایجان شرقی است که به‌مناسبت گرامیداشت آن بزرگواران، به‌همت جمعی از نویسندگان فعال در عرصه داستان و ادبیات دفاع مقدس و شیفته راه و آرمان شهیدان این مرز و بوم، با برداشت آزاد از اسناد جمع‌آوری‌شده فراهم آمد؛ و اینک هرچند دیر، مرور خاطره‌های سرخ و جاودانه آن ملکوتیان، دوباره رایحه دل‌انگیز شهادت را در جامعه، بین نسل‌های کنونی و آینده عطرافشانی می‌کند.

ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان شرقی، اذعان دارد که روایت حماسه‌های ماندگار در این مختاصر، قطره‌ای از دریای بی‌کران است؛ لیکن افتخار دارد که برحسب وظیفه، کاری زمین مانده را به انجام رسانده و امید دارد یادآوری ارزش‌های والا که در سبک زندگی و سیرت و رفتار شهیدان عزیز تجسم یافته، در هدایت جامعه به سوی آن ارزش‌های فراموش شده تاثیرگذار باشد.

ارسال نظرات