رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین اولویت ها در برنامه هفتم توسعه که اجرای آن از سال ۱۴۰۱ شروع می شود، نگاه ویژه به استان های مرزی همچون ایلام برای حرکت به سمت توسعه پایدار است.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۲۴
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر قالیباف در نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی اظهار داشت: استان ایلام دارای فرصت های بزرگی مانند انرژی، توریستی و زوار عتبات عالیات است که باید از آنها برای توسعه ایلام و کشور بهره گرفت.

وی افزود: گرفتن لقب سرزمین خادمین امام حسین (ع) یک فرصت بزرگ برای ایلام و ارزشمند برای مردم مهماندار ایلام است.

وی به توسعه دامپروری، کشاورزی و گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام در این حوزه ها جای سرمایه گذاری دارد.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاری مناسبی برای استفاده از این فرصت ها انجام گیرد.

قالیباف گفت: باید در حوزه نفت و گاز غرب کشور اصلاح ساختاری انجام گیرد و متناسب با ظرفیت موجود مردم استان از این ذخایر ارزشمند منتفع شوند.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید اصلاح ساختاری در اساس انجام گیرد و در نوع کشت، داشت، براشت، صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی، اشکالات جدی داریم که باید تصمیمات صحیح و درست در اولویت ساختاری انجام گیرد.

قالیباف گفت: همه باید تلاش کنیم پروژه های نیمه تمام بدون پیشرفت و بدون بهره برداری و بهره برداری ناقص که هزینه های زیادی برای ما دارند، تعیین تکلیف و تکمیل کنیم.

وی افزود: بحث ریلی و پروژه های جاده ای نیمه تمام ایلام باید به سرانجام برسد و با سرعت بیشتر در حوزه زیر ساخت های استان تحول صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بحث سامانه گرمسیری از اولویت های ما است که به آن توجه داریم و اعتبار برای تکمیل آن اختصاص خواهیم داد تا کشاورزی رونق بگیرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه روستاها دو هزار و ۲۰ نقطه روستایی در کشور پیش بینی کردیم که ۲۶۰میلیارد تومان برای خاص استان ایلام اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: این میزان اعتبار علاوه بر۴۶۰میلیارد تومان اعتبارات بحث محرومیت زدایی استان ایلام است که با رویکرد مردم محور و استفاده از ظرفیت های جهادی پیش خواهد رفت.

وی افزود: ما تصمیم داریم در برنامه هفتم که سال ۱۴۰۱شروع می شود تحول جدی در مناطق محروم که ایلام جزو آن است ایجاد شود و برای افزایش درآمد سرانه مردم از ظرفیت قطعی مجلس و دولت آینده استفاده کنیم.

قالیباف گفت: در استان ایلام در کنار ظرفیت حوزه نفت و گاز و توریسم، کشاورزی و مرز باید به مسایل اجتماعی و فرهنگی استان که نیازمند توجه بیشتر است، بپردازیم.

وی افزود: باید موضوعات اجتماعی و آسیب ها به ویژه در حاشیه نشینی به صورت میدانی دنبال کنیم و ساماندهی کنیم و اجازه ندهیم نظم و انضباط شهری از بین برود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه کرونا فرصت رو به رو شدن را به طور مستقیم نداد اما در این سفر کوتاه از خواسته ها و نکته نظرات برخی از مردم ایلام از نزدیک آشنا شدیم که امیدواریم با توجه ویژه به استان درخواست های آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همه وعده های داده شده و اعتبارات گفته شده در سامانه خانه ملت بارگذاری می شود و مسئولان استان می توانند مطالبه گر و پیگیر آن باشند.

قالیباف یادآور شد: مردم ایلام برای اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت ایران سنگ تمام گذاشتند و ما مسئولان وظیفه داریم ایثارگری های مردم شهید پرور ایلام را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در مکتب امام و باورهای انقلاب اسلامی مردم نقش بی بدیلی را در اداره،وحدت،پیشرفت و در همه زمینه ها دارند.

قالیباف گفت:اگر امروزه در برخی موضوعات کشور مانند موضوعات اقتصادی کمی و کاستی داریم ریشه در این دارد که ما مانع حضور مردم در این عرصه ها شدیم و بخش عمده آسیب های کشور ما ریشه در همین موضوع دارد.

به گزارش بسیج، رییس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان ایلام، گفت و گو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها وارد فرودگاه ایلام شد.

وی پس از ورود به فرودگاه ایلام به منظور بازدید از روند احداث تونل بزرگ کبیرکوه که به عنوان بزرگ ترین تونل جاده ای کشور در حال احداث است، به شهرستان آبدانان عزیمت کرد.

قالیباف همچنین در این سفر یک روزه به شهرستان مهران عزیمت کرده تا در منطقه امیرآباد از روند اجرای طرح سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام بازدید کرد.

بازدید از روستای شله کش از توابع شهرستان چرداول سومین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان ایلام است.

حضور در گلزار شهدای شهر ایلام و نشست با فعالان فرهنگی و جهادی نیز در سفر محمدباقر قالیباف به استان ایلام انجام شد.

آخرین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام شرکت در جلسه جمع بندی است و پس از آن قالیباف استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

ارسال نظرات