خبرهای داغ:
خسروی گفت:انتخاب کاندیدایی از جنس دولت فعلی، یعنی ادامه مشکلات موجود، اگر مردم به همین افراد رأی دهند، باید بدانند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد و بعدا چیزی جز عدم دقت در انتخابات را سرزنش نکنند.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۷۴
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات پیش رو اظهارکرد: این انتخابات از چند نظر دارای اهمیت است؛ اول این که این انتخابات هم فرصت است و هم تهدید. به این صورت که اگر باشکوه و پرشور و ا انتخاب اصلح برگزار شود فرصت است، و الا دشمنان انتخابات را به یک تهدید تبدیل خواهند کرد.

وی افزود: به قول مقام معظم رهبری، مشارکت پرشور و انقلابی مردم در انتخابات موجب امنیت کشور، پس زدن دشمنان و کاهش طمع آنها می شود و به همین دلیل نباید این فرصت را از دست داد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر انتخابات حق مردم است که به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی به آنها داده شده و شرکت در انتخابات؛ شرکت در تعیین سرنوشت خودمان است. همانطور که خداوند در قران تاکید می کند که سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد، مگر اینکه خودشان تغییر دهند.

خسروی بیان کرد: شرکت در انتخابات حقی بی بدیل است که برخی با استفاده نکردن از آن، تعیین سرنوشت خود را به دیگران می سپارند. امروز هم که مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی متعدد هستند و از این مشکلات رنج می برند، یک دلیل آن انتخاب خودشان است.

وی تاکید کرد: همچنین انتخابات یک نوسازی و یکی از نشانه های امیدآفرینی در کشور است. درواقع انتخابات ریاست جمهوری سرزندگی و ثبات مثال زدنی نظام را نشان خواهد داد که با این انتخابات افراد جدید و با انگیزه ای مدیریت کشور را به دست می گیرند و مدیریت ها نوسازی می شود.

انتخابات علاج دردهای مزمن کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاج دردهای مزمن کشور در مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، ضعف در فضای مجازی، ولنگاری فرهنگی و ... در پرشور بودن انتخابات است و اگر انتخابات باشکوه تر و انتخاب مردم فردی درست، کارآمد، باایمان، با انگیزه و پرکار باشد، نور علی نور است .

خسروی با تاکید بر اینکه به دلیل خون شهدایی که برای انقلاب فدا شده اند، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه و تکلیف مردم مومن و متعهد است، اظهارکرد: حضور در میدان نبرد یک نوع دفاع است و مشارکت در انتخابات نوع دیگری از دفاع است که نظام اسلامی را به سوی تمدن اسلامی می برد.

وی با تاکید بر توجه به ضرورت های انتخابات 1400 گفت: دوستداران انقلاب باید نقشه ای هوشمندانه برای رسیدن به انسجام حداکثری و حمایت از کاندیداهای شاخص جریان انقلاب داشته باشند. همانطور که برای انتخابات برنامه ریزی شده تا تجمعات به صورت حداقلی و تبلیغات در فضای مجازی به صورت حداکثری باشد، جریان انقلاب باید از ظرفیت حداکثری رسانه ها و فضای مجازی استفاده کند.

لزوم روشن سازی منابع مالی کاندیداها برای تبلیغ/ شفافیت در ثروت و برنامه ها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند اقدام برای دقت در انتخاب و شناخت فرد اصلح لازم است، گفت: یکی از این اقدامات این است که پیش از بررسی برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری، ضروری است که مسئولان شورای نگهبان و خواص متدین و متعهد نسبت به روشن شدن منابع مالی نامزدها اقدام کنند. از اصلی ترین فواید این موضوع، کاهش احتمالی سوء استفاده خواهد بود، چرا که یکی از منشآهای فساد، استفاده از منابع مالی صاحبان ثروت برای تبلیغات و پس از آن هم پس دادن آن به صورت پست و مقام بعد از انتخابات سبب بسیاری از فسادهای اقتصادی است.

خسروی ادامه داد: اقدام بعدی درخصوص شفافیت ثروت، دارایی و نوع زندگی کاندیداها است. قطعا نامزدی که زندگی بسیار مرفهی داشته باشد، درد مستاجران و یا ایستادن در صف مرغ را نخواهد فهمید.

وی بیان کرد: بعد از این اقدامات مقدماتی هم نوبت شفافیت در برنامه کاندیداها است که این برنامه ها باید به صورت دقیق توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد. کاندیدای اصلح کسی است که درد مردم را بداند و برای اصلاح آن برنامه مشخص و مدونی داشته باشد و به جای مناظرات غیراخلاقی که قبلا هم تجربه کردیم، در مناظرات تخصصی، بتواند از برنامه اش دفاع کند.

کلی گویی کاندیداها یکی از آفت های انتخابات است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های کاندیداهای اصلح، باورداشتن به توانمندی های داخلی و نیروی انسانی و ثروت های خدادای کم نظیر است که باید با مدیریت انقلابی و عاقلانه از این ثروت ها در جهت پیشرفت و بالندگی استفاده کرد. همچنین در این خصوص مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل های دانشجویی مطرح کردند که فردی که معتقد است نمی توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام داد، لایق حکمرانی بر مردم نیست.

خسروی با اشاره به اینکه امروز مردم متوجه این موضوع هستند، افزود: اما کلی گویی کاندیداها یکی از آفت های انتخابات است که باید کارشناسان در یک فضای منطقی وعقلانی، برنامه های کاندیداها را مورد بررسی قرار داده و به آن نمره دهند. مجموع و میانگین امتیاز کسب شده در این بررسی ها به شکل گیری یک انتخاب آگاهانه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: نقطه مقابل رأی آگاهانه، رأی هیجانی و غیرواقع بینانه است و تجربه نشان داده که متاسفانه شعارهای انتخاباتی بیش از هرچیزی در انتخابات مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان نمونه “ هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد” ، یکی از شعارهای انتخاباتی بود، اما متاسفانه اکنون پس از گذشت 8 سال، هیچ کدام آن محقق نشده است.

کارنامه کاندیداها بررسی شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه نامزدها باید یک برنامه جامع باشد، گفت: این روزها که مباحث دیپلماسی و میدان در سطح کشور مطرح شد، برای این است که سیاست کشور از انواع برنامه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، نظامی، دفاعی، اجتماعی و ... تشکیل شده که همه اینها باید با هم پیش برود و نفی هر کدام از اینها خطای بزرگی است. همانطور که تضعیف قدرت نظامی به بهانه دیپلماسی که این روزها اتفاق افتاد، از خواسته های دشمن است.

خسروی افزود: پس از اقدامات مقدماتی و سنجیدن برنامه های نامزدها، شاخصه سوم که به برنامه های نامزدها اعتبار می دهد و مردم می توانند به آن اعتماد کنند، کارنامه ریاست جمهوری است. در واقع هر کدام از نامزدها سوابق مدیریتی و مسئولیت های متعددی داشته اند که مردم باید این کارنامه را موشکافانه بررسی کنند. ریاست جمهوری ماند شنا در دریای متلاطمی است که با خطرات متعددی مواجه است، اما اگر کسی با شنای در استخر مشکل داشت، قطعا نمی توند در دریای متلاطم از پس موج ها برآید.

وی برخی نامزدهااز بانیان وضع موجود اقاصادی و پولی کشور هستند،اظهارکرد: برخی از نامزدها که کارنامه خالی دارند، متاسفانه از عملیات روانی عوام فریبی و رقیب هراسی استفاده می کنند. برخی از این نامزدها و کاندیداها معتقدند که اختیارات ریاست جمهوری کم است در حالی که ریاست جمهوری بالاترین اختیارات را دارد.

دولت فعلی چقدر به شعارهایش عمل کرد؟

خسروی یادآور شد: آقای رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی اش گفت که والله العلی العظیم که اگر مشکلات پیچیده کشور راه حل نداشت، من کانیددا نمی شدم. اما اکنون بعد از 8 سال، آیا مشکلات حل شده؟ اگر حل شده چرا او عنوان می کند که تمام مشکلات و گرانی ها بر گردن کاخ سفید است و اگر مردم می خواهند لعن و نفرین کنند آدرس آن کاخ سفید است؟ آیا این موضوع جای تعجب ندارد؟ رئیس جمهور در ماه های ابتدای آغاز بکار دولت مطرح کرد که موانع بر سر راه تولید را برمی داریم، اما چرا اکنون موانع بر سر راه تولید از 7 خان به 70 خان رسیده است؟ گفتند باید به سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری عمل کنیم، نه فقط شعار بدهیم، اما آیا واقعا به آن عمل کردند؟ رهبر انقلاب فرمودند که چندین بار در مورد برجام به مسئولان تذکر دادم و بارها به مسئولان از جمله رئیس جمهور و وزیر امورخارجه گفتیم، اما به حرف های رهبر عمل کردند؟

وی تذکر داد: شعار این آقایان نجات اقتصاد ایران بود، اما الان بازار بورس، ارز، خودرو و سایر بازارها دچار هرج و مرج و رهاشدگی است . در حالی که دولت تدبیر و امید به دنبال این بود که آنچنان مردم از درآمد سرشار شوند که به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند، اما اکنون در حالی که مبلغ یارانه از همان ابتدا ثابت مانده، ولی مبلغ آب، برق، گاز و ... چندین برابر افزایش پیدا کرده است. افتخار آقایان این است که حقوق کارمندان را افزایش داده اند، افزایشی که به گرد نرخ تورم هم نمی رسد.

تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حالی که در پایان سال 1399 دولت اعلام کرد که تاکنون هر گرانی که قرار بوده اتفاق بیفتد انجام شده و تا پایان دوره دولت دستور تازه ای برای گرانی صادر نخواهد شد، اما اکنون در بازار چه خبر است؟ متاسفانه با دستور دولت قیمت رغن، آرد، نان، شکر و ... همه افزایش یافته است.

خسروی تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت تاکید شد که نامزدها نباید به مردم دروغ بگویند، این در حالی است که خودشان در تبلیغات خود بیان کرده بودند که اگر انتخاب نشوند، جنگ خواهد شد. در پیاده روها دیوار کشیده خواهد شد. همچنین گفتند که نامزدها نباید به منتقدان خود توهین کنند، در حالی که خودشان به منتقدان از عناوینی مثل بی شعور، بی شناسنامه، بی سواد، کودک صفت، بزدل، متوهم، عقب مانده، منفی باف، انقلابیون نفهم و ... استفاده کردند، این تهمت نزدن است؟

وی اظهارکرد: نمونه سوم از عوام فریبی ها، دوگانه سازی و دوقطبی سازی جامعه است که آقای رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی سال 1396 خود هم اقدام به دوگانه جنگ و صلح کرد و اخیرا هم اعلام کرد که باید مردم بفهمند کاندیدای مورد نظر آنها تعاملی است یا تقابلی؟ از دیگر موارد دوگانه سازی هم می توان به فیلترینگ و عدم فیلترینگ، کاسب تحریم و کاسب کرونا، اشاره کرد در حالی که باید پرسید؛ منتقدان کاسب تحریم هستند یا کسانی که به دلسوزی منتقدان توجهی نکردند؟ چرا تحریم هایی که قرار بود یکباره لغو شود، این همه اضافه شد؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهمت های ناروای کاندیداها به هم در دوران انتخابات، اظهرکرد: برخی از این تهمت ها این بود که اگر رئیسی بیاید دلار 5 هزار تومان می شود، این در حالی است که مردم دلار 30 هزار تومان را هم در ای دولت تجربه کردند. یا اشاره لاریجانی در رابطه به دو رکن نیروی مسلح و دستگاه قضا در هنگام ثبت نام در انتخابات با این مضمون که “ حوزه اقتصاد، نه پادگان و نه دادگاه است که با تشر و دستور اداره شود”. در حالی که او بهتر می داند که اگر نیروهای مسلح نباشند، امنیت مردم و کشور به خطر می افتد و اگر برخورد قوه قضائیه با فسادها و مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال نبود، اکنون بردار و داماد و دختر و اقوام مسئولان همه مملکت را به غارت برده بودند.

انتخاب کاندیدایی از جنس دولت فعلی، یعنی ادامه مشکلات

وی تصریح کرد: برخی از کاندیداها سالها در مدیریت کشور نقش داشتند و عملکرد آنها هم برای مردم مشخص است، تصریح کرد: با توجه به کارنامه دولت، به نظر می رسد انتخاب کاندیدایی از جنس دولت فعلی، یعنی ادامه مشکلات، چرا که در 8 سال گذشته عملکرد این افراد کاملا مشخص است و اگر مردم به همین افراد رأی دهند، باید بدانند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد و بعدا چیزی جز عدم دقت در انتخابات را سرزنش نکنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: شاخصه بعدی دقت و شناخت اصلح در انتخابات، عدم ترجیح منافع حزبی و گروهی بر منافع ملی و مصالح کشور است. در این خصوص یکی از شخصیت های روحانیت با اشاره به فیلمی از مذاکرات هسته ای، گفته بود که وزیر خارجه به صراحت اعلام کرد که اگر این توافق امضا نشود، رفقایش در انتخابات رأی نمی آورند. یعنی رسما منافع گروه و حزب را بر منافع کشور ترجیح داده است. به نظر می رسد اکنون هم موج انتخاباتی مناظرات دیگر ایجاد شده است. در حالی که آقای عراقچی به عنوان عضو ثابت تیم مذاکره کننده گفته بود که یکی از درس هایی که در پرونده برجام گرفتیم، این بود که نتیجه معامله و اجرای تعهدات، افزایش تحریم ها بوده است. اما در حالی که نتیجه مذاکرات جز افزایش تحریم ها نبوده و آمریکا هم از مذاکرات خارج شده و اروپا هم به تعهدات عمل نمی کند، چرا دولت مذاکرات را ادامه می دهد؟ در این خصوص یکی از مقامات فرانسوی هم در 22 فروردین 1400 گفته بود که هدف از مذاکرت وین این است که قبل ا ز انتخابات 1400 شاهد اجرای کامل برجام باشیم. بر این اساس مثل روز روشن است که نتیجه مذاکرات انتخاباتی است و دردی از ما دوا نخواهد کرد.

جذابیت خسارت زنندگان به کشور برای دشمن

خسروی محور پنجم صحبت هایش را اهمیت انتخابات ایران برای دشمنان بخصوص آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و گفت: کسانی که تاکنون با سوء مدیریت به کشور خسارت زدند، به اندازه خسارت ها به کشور، برای دشمن هم جذاب هستند. در نگاه دشمن؛ اثر چنین افرادی از اثر تحریم هم بیشتر است و به همین دلیل باید به عنوان دارایی دشمن در قدرت حفظ شوند.

وی ادامه داد: مردم تلاش صادقانه آیت الله رئیسی را در قوه قضائیه دیدند، همانطور که طی دو سال مسئولیت، او دو هزار واحد تولیدی را احیا کرد و مطالبات 2 میلیون و400 هزار نفر مالباخته موسسه مالی غیر مجاز وصول شد. در این خصوص یکی از روزنامه های اصلاح طلب خطاب به رئیس جمهور نوشت که از کجای قوه قضائیه انتقاد کنیم؛ از برخورد با مفسدین اقتصادی، از بیرون کشیدن پرونده های چندین ساله، از سرعت بخشیدن به پیگیری ها؟ از بازپس گیری بیت المال، از رفع موانع تولید، از امیدخشی به جامعه، از تحول در قوه قضائیه، از برخورد با قضات و وکلا، از مبارزه جدی با زمین خواری و کوه خواری، از شفافیت، از ارتباط مستقیم با مردم ستمدیده؟ و ...

تخریب رئیسی در انتخابات 1396 یک بازی سیاسی بود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع آن همه تخریب در انتخابات سال 1396 که اگر رئیسی؛ رئیس جمهور شود در پیاده روها دیوار می کشد، فقط یک بازی سیاسی بود. او حتی در فرصت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری هم اخلاق خود را اثبات کرد و درخواست کرد که اخبار جلسات کاری اش در قوه قضائیه هم پخش نشود تا تبلیغ نباشد، در حالی که این موضوع منعی ندارد.

خسروی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جوانگرایی در انتخابات، گفت: جوانگرایی به معنای نادیده گرفتن تجربه بزرگترها نیست. در واقع هر کس بزرگتر است شایسته نیست؛ بلکه هر که شایسته تر است، بزرگتر است. باید در انتخابات با بررسی برنامه های کاندیداها و نمره کسب شد

ه آنهادقت کرد.

وی افزود: رئیس جمهور؛ رئیس همه کشور است و باید تلاش کند تا عدالت اجرا شود. مردم دو گروه خواص و عوام هستند که بار انقلاب روی دوش محرومین است و بر اساس فرمایشات امام علی(ع) باید مواظب طبقات پایین جامعه بود.

لزوم توجه بیشتر رئیس جمهور بعدی به خراسان جنوبی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور بعدی باید وضعیت محرومیت و جغرافیایی خراسان جنوبی را در نظر بگیرد و این استان را به دلیل مرزی بودن و پراکندگی جمعیت با دید بهتری ببیند. در واقع اگر به این استان توجه بیشتری شود، ناعدالتی نیست چرا که امنیتی که ایجاد می شود به تمام کشور برخواهد گشت. اگر بازارچه های مرزی این استان فعال شود، عایدات آن برای تمام کشور است نه برای خراسان جنوبی.

خسروی تاکید کرد: هم اکنون زیرساخت های استان از جمله راه آهن، فرودگاه ها، راه ها و طرح های نیمه تمام و ... در استان نیازمند توجه است. خشکسالی های بیست ساله مشکلات مردم را بخصوص در حوزه آب آشامیدنی، کشاورزی، بازسازی قنوات و ... بیشتر کرده است، اما سرمایه گذاران بخش خصوصی به دلیل بعد مسافت و نبود مشوق ها، از سرمایه گذاری در استان استقبالی نمی کنند که این موضوع نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها