خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون سیاسی سپاه فجر فارس:
معاون سیاسی سپاه فجر فارس گفت: مشکلات از انتخاب بد ایجاد شده و راه حل آن، مشارکت بالا و انتخاب خوب است. قهر با صندوق عصبیت است نه مدنیت.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۸۴
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش بصیرتی و دیدار صمیمانه پایوران و هادیان سیاسی و مبلغین فرهنگی و سرمربیان صالحین با معاون سیاسی سپاه فجر فارس، دکتر حاجی زاده، در سالن 9 دی سپاه ناحیه فیروزآباد برگزار شد.

در این نشست، دکتر حاجی زاده، معاون سیاسی سپاه فجر استان فارس، در باب انتخابات با بیان اینکه در عرصه انتخابات، چند بازیگر وجود دارد که نقش و بازیگر اول رهبر معظم انقلاب است که نقش گفتمان‌سازی را دارند، اظهار داشت: گفتمان‌سازی به این دلیل باید صورت بگیرد تا آن گفتمان، تبدیل به مطالبه و سپس اقدام شود.

به گفته وی، نقش دوم متعلق به خواص و نخبگان است که نقش تصمیم‌سازی را دارند. رهبر انقلاب اصول و آرمان‌ها را به خوبی تبیین کرده‌اند و مردم ما نیز مردم خوبی هستند و مفاهیم را به خوبی تشخیص می‌دهند؛ اما در مصداق‌ها عموما دچار اشتباه شده‌اند.

حاجی زاده تصریح کرد: اشکال جامعه ما، در حلقه واصل امام و امت، یعنی خواص است. در جامعه توده تابع، خواص‌اند؛ در نتیجه می‌توانند جامعه را به سمت رستگاری یا انحراف ببرند.

معاون سیاسی سپاه فجر فارس، نقش سوم را در این زمنیه، مردم دانست که تصمیم گیرند؛ و رسانه‌ها و بازیگران خارجی نیز نقش مخدوش کردن انتخابات را دارند.

وی در ادامه، به تبیین نظرات امام و رهبری در باب مشروعیت و مشارکت پرداخت و گفت: شرکت نکردن در انتخابات و مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب اشتباه می‌تواند آثار و پیامدی را در پی داشته باشد. بعضی‌ها نیز می‌گویند تعداد کمی بیایند و خوب انتخاب کنند تا مشکلات حل شود؛ اما مگر می‌شود بدون مردم، جمهوری اسلامی و تمدن اسلامی ایجاد شود؟

حاجی زاده تأکید کرد: مشارکت حداکثری جزئی از پایه‌های نظام است. در نظر امام و رهبری، مشروعیت، هم الهی و هم مردمی است و حضور مردم مشروعیت بخش است و مقبولیت مردمی مکمل مشروعیت است.

به عقیده این کارشناس مسائل سیاسی، مشکلات از انتخاب بد ایجاد شده و راه حل آن، مشارکت بالا و انتخاب خوب است. قهر با صندوق عصبیت است نه مدنیت.

در ادامه، سرهنگ رضایی، فرمانده ناحیه فیروزآباد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه روشنگری در راستای انتخابات، اظهار داشت: از زمانی که بانگ انتخابات زده شد، هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است. مردم و بسیجیان فیروزآباد در فضای مجازی در قالب طرح‌هایی همانند طرح ثامن، و گردان‌های سایبری، و درفضای حقیقی با برگزاری بیش از 200 نشست در سال 1400 به تعهداتشان در زیارت عاشورا عمل کردند و این اقدامات را "مانور منتظران موعود" دانسته و تلاش کردند که نتیجه آن، انتخابات پرشور و حضور حماسی باشد.

وی با یادآوری اینکه در خصوص امنیت و سلامت انتخابات نیز اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: هر هفته علاوه بر قرارگاه روشنگری، قرارگاه‌های امام علی(ع)، امام هادی(ع)، صاحب‌الزمان(عج) و کمک‌های مومنانه برگزار شده است.

رضایی با ابراز امیدواری از اینکه در روز 28 خرداد، با انتخاب دولت جوان انقلابی، منویات مقام معظم رهبری برآورده و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به سرانجام برسد گفت: امیدواریم دولتی انخاب شود که همه مستضعفان جهان بتوانند به آن تکیه کنند و مقدمات ظهور در آن، فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار