نشست مشترک بررسی مشکلات عشایر استان در شهرکرد

نشست مشترک بررسی مشکلات عشایر چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه ناحیه عشایری و مدیرکل امور عشایر استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۰۱
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست صمیمی فرمانده و مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با مدیرکل امور عشایر استان در راستای رفع مشکلات جامعه عشایری در مناطق عشایری سردشت، صمصامی، دیناران، میهه، مشایخ و چغاخور برگزار شد.

در این نشست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این ناحیه در بخش های فرهنگی، محرومیت زدایی، امداد و بهداشتی و خدمت رسانی؛ با اشاره به مشکلات جامعه عشایری تصریح کرد: توسط ارگانها و نهادهای دولتی و انقلابی و گروههای جهادی بسیج اقدامات ارزنده و شایسته ای در مناطق عشایری انجام شده است؛ اما با توجه به صعب العبور بودن و گستردگی و پراکندگی مناطق عشایری مشکلات کم و بیش باقی است.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی افزود: در این نشست طرفین متعهد گردیدند در سال جاری با همکاری و مساعدت سایر ارگانهای مرتبط نسبت به رفع مشکلات جامعه عشایری با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» با عزم جهادی و انقلابی همچون سال 99 از هیچ گونه کوشش و تلاشی دریغ نکنند.

وی با اشاره به مصوبات این نشست، خاطرنشان کرد: با اهتمام سپاه ناحیه عشایری و اداره کل امور عشایر استان در راستای ایجاد جاده در منطقه دلی صمصامی که یکی از مطالبات مردم منطقه می باشد، در سال گذشته با حضور میدانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیرکل امور عشایر و معاون منابع طبیعی در دیداری که با مردم منطقه داشتند قول مساعد در این خصوص دادند که علی رغم تلاشهای ناحیه عشایری و مکاتبات و نقشه برداری اداره کل امور عشایر متاسفانه منابع طبیعی هنوز مجوز احداث جاده را نداده است.

ایزدی افزود: مقرر شد جلسه ای با حضور مسئولین منابع طبیعی، اداره کل امور عشایر و فرماندار شهرستان بروجن ظرف ده روز آینده تشکیل و این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بهره برداری از طرح های مشارکتی از جمله احداث1700 متر لوله جهت انتقال آب شرب سالم از چشمه کوه ریگ به اهالی ریگ، آبرسانی در منطقه دنگان و تامین آب روستای چویلان، احداث پل عابر عشایری در منطقه بادره منطقه اردل که جزء طرحهای ملی می باشد با حضور کارشناسان سپاه ناحیه عشایری، امور عشایر و معتمدین محلی را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

ایزدی گفت: همچنین مقرر شد ناحیه عشایری آبشخورهای قابل تعمیر در کلیه مناطق عشایری استان را شناسایی و به اداره کل امور عشایر معرفی نماید تا با همکاری گروههای جهادی سپاه در صورت تامین اعتبار و هزینه در سال 1400 بازسازی و تعمیر شوند.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین مقرر شد کلیه پروژه هایی که توسط سپاه ناحیه عشایری و اداره کل امور عشایر استان افتتاح می گردد به نام شهدای جامعه عشایری استان نام گذاری گردد.

ارسال نظرات