طبقه‌بندی زندانیان در اولویت دستگاه قضا/ حسین بنیادی مدیرکل زندان‌های زنجان شد

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: طبقه‌بندی زندانیان در راستای اجرای برنامه‌های اصلاح و تربیت یک ضرورت است که با انجام این امر اصلاح مجرمان بر اساس نوع جرم موثر خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۶۸
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: اجرای سیاست‌های نظام دستور کار همه سازمان‌های استانی و ملی باشد که این سازمان‌ها شاکله نظام را تشکیل می‌دهند.

 

طبقه‌بندی زندانیان در اولویت دستگاه قضا/ حسین بنیادی مدیرکل زندان‌های زنجان شد

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری در سنوات گذشته تاکید بر توجه به امور زندان، زندانیان و خانواده زندانیان داشته و دارند و همه باید برای اجرای سیاست‌ها و سند تحول که به تایید رهبری رسیده و یک منشور و دستورالعمل لازم‌الاجراست، عمل کنیم.

 

صادقی نیارکی گفت: با اقدامات و توفیقات به دست آمده، هنوز نیاز به تلاش و اقدامات موثر در برخی حوزه‌ها در اداره زندان‌ها هستیم که باید در دستور کار قرار بگیرد که مهمترین بخش در این حوزه توجه به اصلاح و تربیت زندانیان است.

 

وی تصریح کرد: بحث اصلاح زندانیان در عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان موثر خواهد بود و البته در برخی از این حوزه‌ها نیازمند همراهی و همکاری مقامات قضایی هستیم که در این میان نیازمند اقداماتی از جمله کاهش ورودی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانیان است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: مهمترین وظیفه اداره زندان‌ها توجه به اصلاح و تربیت زندانیان که تحت عنوان قرار و محکوم در اختیار دارد است و زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: اگر زندانی بعد از آزادی از زندان با اقدامات اصلاح و تربیتی و برگشت به کانون خانواده اثرگذاری داشته باشد این اقدام ارزشمند است و اگر این اقدامات اثرگذار نشد و مجدداً فرد زندانی مرتکب جرم جدید شد و به زندان بازگشت که این امر نشان می‌دهد در اثرگذاری برنامه‌ها توفیقی نداشتیم.

 

صادقی نیارکی افزود: طبقه‌بندی زندانیان در راستای اجرای برنامه‌های اصلاح و تربیت یک ضرورت است که با انجام این امر اصلاح مجرمان بر اساس نوع جرم موثر خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اشتغال امر مهمی است، البته منظور از اشتغال زندانیان، حرفه آموزی و کسب تجربه است تا بعد از آزادی برای خانواده خود کسب روزی کنند.

 

صادقی نیارکی به نقش تعامل با ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل با مدیران استان، کارکنان زندان‌ها، ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان در دستور کار سرپرست جدید اداره زندان قرار بگیرد.

 

در پایان این مراسم از زحمات محمد جوادی تقدیر و حجت‌الاسلام حسین بنیادی به عنوان سرپرست جدید اداره کل زنذانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان معرفی شد.

ارسال نظرات