به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات:

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور جناب سرهنگ صالحی زاده، کارشناس مواد مخدر استان یزد به همت بسیجیان پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) حوزه مقاومت بسیج فتح در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۳۴
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ کارشناس مواد مخدر استان گفت: مهمترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی می‌باشد؛ مصرف سیگار و قلیان سرآغازی برای اعتیاد به سایر مواد دانست و راهکار‌هایی برای جلوگیری از افتادن افراد به دام مواد اعتیار آور بیان کرد و اظهار داشت: هیچ ماده شیمیایی بدون عوارض و اثرات منفی نخواهد بود.
سرهنگ صالحی زاده ادامه داد: با مصرف سیگار و قلیان جرم حاصل از رسیدن آتش به توتون و تنباکو از طریق دود وارد بدن شده و باعث بروز مشکلاتی نظیر ایست قلبی، کاهش بینایی، مشکلات تنفسی و انواع سرطان‌ها می‌شود. وی همچنین با تاکید بر اینکه والدین باید نسبت به تغییرات ناگهانی در رفتار فرزندان خود توجه کنند، چرا که علت آن می‌تواند مصرف مواد اعتیادآور باشد و اگر در همان ابتدا متوجه این اتفاقات در فرد شویم می‌توانیم از مصرف آن جلوگیری کنیم در غیر این صورت فرد در دام مواد مخدر افتاده و بازگشت آن آسان نخواهد بود.
ارسال نظرات