حجت‌الاسلام قره چاهی در نشست تخصصی:

شرکت نکردن درانتخابات یعنی راضی بودن به این وضع/ با تلاش جهادی دشمن را از عرصه انتخابات بیرون کنیم

حجت الاسلام قره چاهی در نشست تخصصی سیاسی پایگاه بسیج ریحانه النبی (س) حوزه زینبیه ناحیه مرکزی اظهار داشت: باید با تلاش جهادی در این عرصه آن را از نفوذ دشمنان حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۰۴
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: نشست تخصصی سیاسی پایگاه بسیج ریحانه النبی (س) حوزه زینبیه ناحیه مرکزی باموضوع "آشنایی باشورای شهرووظایف آن، وخصوصیات نامزداصلح انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر " و سخنرانی حجت الاسلام قره چاهی مسئول بسیج طلاب درمسجدامام حسن مجتبی (علیه السلام) واقع در شهرک اسکان (پردیسان) برگزار شد.
در این نشست انتخاباتی که با حضور جمعی از خواهران بسیجی محله برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قره چاهی نکاتی را پیرامون موضوع انتخابات بیان کرد.
حجت‌الاسلام قره چاهی با اشاره به این سخن امام (ره) که فرمودند:انتخابات یک تکلیف الهی (یک واجب شرعی) است. باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی از نماز واجب‌تر است، اظهار داشت: این شهدا رفتند تا اسلام بماند. حال مابرای شهدا چه کرده ایم؟ وظیفه داریم تلاش کنیم. میدان، میدان جهاداست. الان همه بایدمدافع حرم باشیم، حرکت کنیم خانه به خانه، شخص به شخص،  جمهوری اسلامی حکومتی است که برای اقامه اسلام و حق به وجود آمده است. باید با تلاش جهادی در این عرصه آن را از نفوذ دشمنان حفظ کنیم.
وی افزود:شرکت نکردن درانتخابات یعنی راضی بودن به این وضع. امیرالمومنین (ع) می‌گویند: «باید بیاییم اصلاح بکنیم». وحضور در انتخابات یعنی فرصتی برای ماتا شرایط را اصلاح بکنیم. اگرخدایی نکرده ازعدم مشارکت شمایک لطمه‌ای برجمهوری اسلامی واردشود بدانید آحاد ما که دراین جامعه هستیم همه پیش خدامسئولیم.
وی سپس به اهمیت انتخابات در حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: برای حفظ حکومت اسلامی و این انقلاب، ستون‌ها و ارکان‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها، انتخابات است که به فرموده مقام معظم رهبری : انتخابات بی‌نظیرترین و بی‌بدیل‌ترین فرصت برای استحکام پایه‌های نظام است.
در ادامه این نشست بصیرتی حجت‌الاسلام قره چاهی به سؤالات و شبهات انتخاباتی که از طرف حاضران درباره نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، نحوه اقناع افرادی که تمایل به رأی دادن ندارند، نحوه اقناع دیگران در دادن رأی به فرد اصلح، برخی شبهات مربوط به نامزد‌های رد صلاحیت شده، چگونگی اعتمادسازی و تبلیغات انتخاباتی و... مطرح گردید، پاسخ داد.
همچنین حجت الاسلام قره چاهی توضیحاتی درباره انتخابات شورای شهر یزد و اهمیت آن، در پاسخ به سؤال مخاطبان بیان کرد.
ارسال نظرات