مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: مهمترین دستاورد انقلاب امام(ره) و انقلاب مردم، به رسمیت شناخته شدن حق رای و حق تعیین سرنوشت است.
کد خبر: ۹۳۴۹۲۱۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عمران خودآموز شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی تعدادی از فعالان رسانه‌ای با مسئولان استان ایلام افزود: در دوران رژیم شاهنشاهی مردم دیندار بودند اما صاحب رای نبودند و همین فطرت دینی آنان باعث شد به ندای امام (ره) لبیک بگویند و یک انقلاب مردمی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های پس از انقلاب نیز امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر اهمیت حضور مردم در همه عرصه‌ها تاکید داشته اند.

وی اظهار کرد: باور امام به نقش مردم در حکومت دینی و تبیین متوازن جمهوریت و اسلامیت توسط مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد ماه جاری، نشانه اصالت این دو مولفه در نظام ما است.

وی با ذکر اینکه در انتخابات پیش‌رو با سه جریان موافق، مخالف و معاند مواجه‌ایم، گفت: تکلیف جریان معاند روشن است و هیچگاه خیر مردم ما را نخواسته‌اند، اما جریان موافق و مخالف در درون نظام تعریف می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان‌کرد: جریان موافق در این انتخابات مشارکت دارد و به قصد قربت و از سر تکلیف حضور پیدا می‌کند؛ اما باید بپذیریم بخشی از جامعه ما هنوز برای شرکت در این انتخابات اقناع نشده است و نسبت به شرایط موجود نقد و گلایه دارد.

خودآموز تاکید کرد: نقد و نظرهایی که نسبت به انتخابات وجود دارد باید به فال نیک گرفته شود، چراکه مردم نسبت به حق تعیین سرنوشت خود حساس هستند و هرگاه تشخیص دهند، از این حقوق اساسی دفاع می‌کنند و برای استیفای آن به میدان می‌آیند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها نباید نسبت به سوالات جدید جامعه، پاسخ‌های کهنه بدهند بلکه باید با هر قشری و با هر طیفی با زبان خودشان صحبت کنند.

وی اضافه کرد: ساده‌سازی اثر تحریم‌های ظالمانه و انکار آثار اقتصادی و زیانبار تحریم و کرونا، با هدف تخریب دولت مستقر موجب شده است مردم فکر کنند هر دولتی سرکار بیاید نمی‌تواند کار کند و مشکلات را برطرف کند.

خودآموز با تاکید بر اینکه رسانه‌ها همواره در مسائل اساسی کشور، اجماع نظر داشته اند، ابراز امیدواری کرد: در انتخابات پیش‌رو نیز مردم را به مشارکت فعال فرا خواهند خواند.

ارسال نظرات