نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یزد استانی مستعد برای رشد است اما از مشکلاتی مانند بیکاری، مهاجرفرستی، حاشیه‌نشینی و کمبود آب و امثالهم رنج می‌برد.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۱۵
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز پنجشنبه در گفت: وگو با شبکه تلویزیونی استان یزد گفت: استان یزد مشهور به سخت‌کوشی است و مردم این استان نیز به قناعت معروف هستند.

وی افزود: باید من خدمت مردم یزد می‌رسیدم و همان اجتماع باشکوه مسجد حظیره را با هم می‌داشتیم لکن بخاطر شرایط کرونایی توفیق حاصل نشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یزد استانی مستعد برای رشد و کار است، اما از مشکلاتی مانند بیکاری، مهاجرفرستی، حاشیه‌نشینی و کمبود آب و امثالهم رنج می‌برد.

رئیسی به جایگاه یزد در زمینه نساجی، اقتصاد دانش‌بنیان، کشاورزی گلخانه‌ای، مواد معدنی، گردشگری و نخبه‌پروری اشاره و عنوان کرد: اگر جایگاهی برای بروز و ظهور فرهیختگی و علم و دانش نخبگان یزد ایجاد شود، شاهد توسعه صنایع دانش بنیان در استان و به دنبال آن رشد و پیشرفت در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامان‌دهی وضعیت مهاجران دغدغه مردم استان یزد است عنوان کرد: البته مردم استان یزد، بسیار مهمان‌نواز هستند و به کار و کارگر اهمیت می‌دهند، اما نباید این امر مشکلاتی را برای مردم پدید آورد بر همین اساس ساماندهی وضع مهاجران ضروری است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: از مشکلات جدی استان یزد مسئله آب است، اما می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد و کار‌های انجام شده گذشته را به عنوان مقدمه در نظر گرفت و یک اقدام نهایی نیز برای رفع این مشکل استان انجام داد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان یزد در زمینه گردشگری اضافه کرد: ما شهر و استان خشتی دیگری در جهان نداریم و این زمینه گردشکری یزد باید فعال شود تا هم گردشگران استفاده کنند و هم سبب رونق اقتصاد مردم شود.

وی تصریح کرد: خام‌فروشی معادن در استان یزد باید اصلاح شود و با ایجاد صنایعی در کنار معادن، ارزش افزوده آن‌ها را در استان یزد حفظ و از بیرون رفتن آن‌ها به خارج از استان یا کشور جلوگیری کرد.
ارسال نظرات