راهبرد دشمن مشارکت حداقلی است و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشد

شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت: راهبرد دشمن مشارکت حداقلی و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشد و تعجب از افرادی که روزگاری در صف انقلابیون بودند و امروز مردم را به مشارکت نکردن دعوت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۴۹۴۹۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
راهبرد دشمن مشارکت حداقلی است و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مصلای بزرگ پیامبر اعظم (ص)، با بیان اینکه اخلاق یکی از ارکان دین است، افزود: انتخابات کشور ما با دیگر کشور‌ها فرق دارد و اگر کسی در دوران تبلیغات به تهمت و تخریب دیگران بپردازد دچار بی اخلاقی شده است.
امام جمعه شاهرود گفت: اخلاق انتخاباتی به عنوان یکی از زیرشاخه‌های اخلاق سیاسی باید در دوران تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی تجلی یابد و طرفداران نامزد‌ها به این مهم توجه کنند.
وی رعایت اخلاق را سبب حفظ آبرو و اقتدار کشور عنوان و تصریح کرد: اگر اخلاق اسلامی و انسانی رعایت شود جو کشور آرام خواهد بود و اگر رعایت نشود امنیت روانی و اخلاقی مردم به هم می‌ریزد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمن مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار داده است، افزود: یکی از راه‌های تشخیص خواسته دشمن این است که خلاف آنچه که می‌خواهد عمل کنیم.
امینی ادامه داد: راهبرد دشمن مشارکت حداقلی است و راهکار ما باید مشارکت حداکثری باشد و تعجب می‌کنم از افرادی که روزگاری در صف انقلابیون بودند و امروز مردم را به مشارکت نکردن دعوت می‌کنند.
وی یکی دیگر از راهبرد‌های دشمن را تسری ضعف برخی از مسئولان به اصل نظام دانست و ابراز کرد: دشمنان در صدد ناامن جلوه دادن کشور به ویژه در روز انتخابات هستند و باید مواظب باشیم این‌گونه هراس افکنی‌های دروغین و نظرسنجی‌های ساختگی در مشارکت مردم تأثیر نداشته باشد.
امام جمعه شاهرود همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به بازخوانی مجدد بحث حکومت اسلامی و نیز جمهوریت و اسلامیت پرداختند و اهل فن باید بار‌ها و بار‌ها این سخنرانی را مورد توجه قرار دهند.
امینی یادآور شد: اگر هرکدام از این ۲ مورد یعنی جمهوریت و اسلامیت را تضعیف کنیم به میراث امام راحل خیانت کرده ایم.
ارسال نظرات