مراسم جشن میلاد کریمه ی اهل بیت (س) به همت پایگاه مقاومت بسیج شهرستان دیلم در مسجد حضرت زینب (س) برگزار گردید
کد خبر: ۹۳۴۹۶۶۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مراسم جشن میلاد کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) در مسجد حضرت زینب (س) یه همت پایگاه مقاومت بسیج شهرستان دیلم برگزار گردید.
در این مراسم حجت السلام یوسفی نژاد با موضوع شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) بیان کردند؛ او ماه تابانی است که از برج امامت طلوع کرده در آغوش امامت تربیت یافته،  قنداقه امامت را نیز در دامن خود پرورش داده است، زیرا او دختر امام، خواهر امام و عمه امام است. همه نیاکان او مشعل‌داران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‌های فضیلت و استوانه‌های ولایتند؛ و مادر بزرگوارش از بانوان با فضیلت و از اسوه‌های تقوی و شرافت و از زنان کم نظیر تاریخ بشریت است.
بدیهی است که تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‌توان انکار کرد این ویژگی در وجود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علی‌ها نیز بروز یافت و از هر دو طرف فضایلی را به ارث برد و می‌توان سر برتری آن حضرت بر دیگر فرزندان موسی بن جعفر علیه السّلام را در همین نکته یافت. البته این نمی‌تواند به معنای تأثیر نداشتن تلاش و کوشش آن حضرت در این راه باشد بلکه علاوه بر همه شایستگی‌های فردی که در وجود خویش به وجود آورده بود از این عوامل نیز به عنوان مکمل و پشتوانه ترقی و تکامل معنوی اخلاقی و علمی سود‌ می‌برد.
یوسفی نژاد عنوان کرد؛ مقام عصمت که عالی‌ترین مقام معنوی و پاکی است، درجاتی دارد، و در وهله اوّل بر دو گونه است: ۱. معصوم از خطاء ۲. معصوم از گناه.
حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها مانند حضرت زینب علی‌ها السّلام در یکی از درجات عصمتند، گر چه در درجات چهارده معصوم علیهم السّلام نباشد.
روایت شده حضرت رضا علیه السّلام فرمودند: «من زار المعصومه بقم کمن زارنی» 
 کسی که معصومه را در قم زیارت بکند مانند آن است که مرا زیارت کرده است. گرچه شواهد و قرائن در مورد مقام عصمت حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها بسیار است، ولی سخن فوق از امام معصوم علیه السّلام شاید اشاره‌ای باشد که حضرت معصوم سلام‌الله‌علی‌ها دارای مقام عصمت بوده است، ضمناً این سخن بیانگر آن است که: این لقب را حضرت رضا علیه السّلام به فاطمه کبری سلام‌الله‌علی‌ها داده است؛ و گرنه نام آن حضرت معصومه نمی‌باشد.
در حاشیه‌ی این مراسم نیز با حضور فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام جعفر صادق (ع)، از مسولین عملیات، نیروانسانی و تعلیم و تربیت این پایگاه مقاومت، اقایان صادقی، روغنی و ناطق زاده تجلیل به عمل امد.
ارسال نظرات