دختران دیار حاج قاسم در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کردند:

پیشرفت دختران ایرانی با دوری از غرب زدگی

مهمترین اولویت امروز دختران ایرانی این باشد که تصمیمات خود را بر اساس ملاک اسلامی بگیرند و تلاش کنند که مسیری را در زندگی خود در پیش گیرند که برای آخرتشان هم مفید باشد.
کد خبر: ۹۳۴۹۶۷۵
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ اول ذیقعده مصادف با روز ولادت حضرت معصومه (س) و به‌عنوان روز ملی دختر در تقویم‌ها درج شده است
بهانه کافی و خوبی برای پرداخت به بخش مهمی از جامعه ایران امروز است که این روز هم نمونه‌ای از هزاران درج در تقویم رسمی کشور است و دختران ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، سیاست، ورزش و ... حضور فعال دارند
برای دختران این سرزمین، برای همسالان و هم‌نسلانم از «صمیم قلب» می‌نویسم. برای نسلی که هم‌پای مردان از آرزوهایش دست نمی‌کشد.
نسلی که آگاهانه انتخاب می‌کند و مصمم می‌جنگد و به جای تسلیم‌شدن در برابر «نشدن‌ها» و «نتوانستن‌ها»، قوی‌تر و مستحکم‌تر از قبل برای تحقق تمام رویا‌های رنگی‌اش می‌جنگد و پیش می‌رود.

مهمترین اولویت امروز دختران ایرانی این باشد که تصمیمات خود را بر اساس ملاک اسلامی بگیرند و تلاش کنند که مسیری را در زندگی خود در پیش گیرند که برای آخرتشان هم مفید باشد.

فاطمه فلاحتی یکی از دختران کرمانی که در کلاس یازدهم تحصیل می‌کند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با نگاه به زندگی ائمه معصومین علیه السلام و به ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها یاد گرفتم که احترام و حرف شنوی از خانواده و به ویژه والدین را به جد انجام بدم.

وی بیان کرد: آنچه که دختران ایرانی باید در نظر بگیرند این است که بدانند داشتن حجاب در کشورمان مقوله بسیار مهمی است و باید به این موضوع پایبند باشند چرا که توجه به این مسئله مطمئنا مشت محکمی بر دهان کشور‌های استکباری خواهد بود؛ زیرا دنیا غرب و به ویژه دشمنان نظام از پوشش و حجاب زنان ایران اسلامی هراس دارد و تمام توان خود را برای کمرنگ کردن این ارزش اسلامی در بین زنان کشورمان به کار گرفته است.
فاطمه عنوان کرد: دغدغه‌ای ندارم، اما علاقمندم که به یک مقام مسئول بگویم که به جای جریمه کسانی که حجاب ندارند در خودروهایشان تذکرات خود رو به صورت تشویقی برای احترام به افرادی که حجاب دارند، جایگزین کنند.

ریحانه دختر دیگری است که در کلاس دهم تحصیل می‌کند و در خصوص روز دختر و درسی که از حضرت معصومه سلام الله علی‌ها گرفته گفت:: مظلومیت، فداکاری و عشق بینظیرشون به برادر بزرگوارشون را در زندگی الگوی خودم قرار دادم.

ریحانه افزود: دختران ایرانی اگر دنبال غرب زدگی و تجملات نباشند، قناعت را پیشه کنند، به عقاید و باور‌های خود ایمان داشته باشند می‌توانند پله‌های ترقی را یکی بعد از دیگری بپیمایند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های امروز جوانان هم سن و سال من وضعیت نابسامان اقتصادی و مشکلات ناشی از آن است و من بشدت نگران آینده تحصیلی و شغلی خودم هستم و موقعیت را مغتنم می‌شمارم و می‌گویم که با انتخاب اصلح بزرگتر‌ها دغدغه‌های ما هم به لطف خداوند کمتر خواهد شد.
ژیلا دختر صبور و مهربانی بود که با من هم کلاک شد
او گفت:: از حضرت معصومه سلام الله علیه درس صبر و شکیبای و همراه و یاور برادر بودن را گرفتم و سعی می‌کنم در زندگی شخصی خودم اجرا کنم

این دختر محجبه در پایان خاطر نشان کرد: اولویت دختران به نظر من الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه در زندگی است چرا که این دو بانو بهترین سرمشق زندگی ما دختران و بانوان ایرانی هستند
ارسال نظرات