نشست شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید با حضور سردار حسین نجات و با موضوع " انتخابات ریاست جمهوری 1400" برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۶۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سردار حسین نجات، در نشست شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور که  با موضوع " انتخابات ریاست جمهوری 1400 " ، روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ، با حضور جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی برگزار شد، ضمن توصیف شرایط جهان و منطقه و کشورمان در مقطع کنونی گفت: امروز جمهوری اسلامی در موقعیتی قرار دارد که آمریکا را در تمام رویارویی‌هایش در دهه‌های اخیر با شکست مواجه کرده است. آنها طرح ریزی کرده بودند که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی بیند ولیکن تحلیل‌هایشان غلط از آب در آمد.

وی افزود:  آنچه که امروز در سوریه می‌بینیم، ائتلاف آنها شکست خورده بلکه بشار اسد با رای بالا روی کار آمد و این انتخاب پیام‌هایی به جهان صادر کرد و نشان داد که مردم سوریه موافق دخالت آمریکا نیستند. در یمن هم شاهد شکست آمریکا هستیم تا جایی که می‌بینیم عربستان سعودی از طریق واسطه قراردادن مصطفی الکاظمی- نخست وزیر عراق-  از ما می‌خواهد فشار یمن کم شود. تمامی معادلات آمریکا در لبنان و فلسطین هم به هم ریخته است، چنانچه دیدیم در جریان جنگ غزه اسراییلی‌ها بدون هیچ پیش شرطی خواستار آتش بس شدند.

نجات در خصوص وضع کنونی داخلی آمریکا هم گفت: تمام نقشه‌هایی که آمریکایی‌ها برای ما کشیدند در انتخابات ۲۰۲۱ بر سر خودشان آمد و همه شاهد اغتشاشات و اتفاقاتی بودیم که در مرکز و مهد به اصطلاح لیبرال دموکراسی جهان افتاد و چالشی جدی در بحث ریاست جمهوری  جو بایدن پیش آمد.

هر جا وادادیم شکست خوردیم و هرجا محکم ایستادیم ، پیروز شدیم

سردار نجات در ادامه ضمن اشاره به آنکه در ۴۲ سال اخیر و در تمام رویارویی‌ها با غرب هر جا بر سر آرمان‌های خود ایستاده‌ایم و بر وعده نصرت الهی و توان جوانان مومن و انقلابی اعتماد کردیم، پیروز شده‌ایم، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی با دست خالی جنگیدیم، ولیکن چون متکی به وعده نصرت الهی بودیم، پیروز شدیم.

وی با اشاره به آنکه هر جا وادادیم دچار مشکل شدیم، افزود: امروز می‌بینیم با وجود امضای برجام و عمل به تعهدات، هیچ اتفاقی نیفتاده و تحریم‌ها لغو نشده است. یعنی هر جا کوتاه آمده‌ایم شکست خوردیم و هر جا محکم ایستادیم، موفق بوده‌ایم.

نجات در ادامه به وجود دو دیدگاه و جریان در کشور اشاره کرد و گفت: یک دیدگاه در کشور آنست که ما باید برای پیشرفت با اروپا و غرب هماهنگ باشیم و برای رفع تحریم‌ها باید معادلات غرب را بپذیریم و جریان دیگری که وجود دارد و از زمان شیخ فضل الله نوری بوده تا حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری؛ دیدگاهی است که می‌گوید از کفر و شرک نباید تبعیت کرد و به عدم وابستگی به غرب معتقد است و راه پیشرفت را در داخل کشور می‌داند. این جریان حاصلش آنست که توانستیم علم را از غرب بگیریم و در داخل به طور مستقل کار کنیم و نتیجه اش دانش هسته‌ای، موشکی، واکسن و ... است. حقیقت ماجرا  آنست که نگرش به داخل و پرهیز ازغرب گرایی همواره برای ما کارساز بوده و ثمره‌اش پیشرفت و ارتقاست.

وی افزود: امروز هم می‌بینیم که حاصل ۸ سال تفکر جریان غربگرا که به منطق مقاومت در کشور اعتقاد ندارد، چیست. حاصل منطق سازش و کوتاه آمدن، برجامی است که جواب نداده، تحریم‌هایی است که واقع شده، تورم‌های بالاست و تعطیلی واحدهای تولیدی، افزایش بیکاری، آسیب دیدگی کسب و کارهای خرد و .... در چنین شرایطی است  که میزان مشارکت در نظر سنجی‌ها، بیشترین عامل کاهش مشارکت را مشکلات معیشتی و اقتصادی عنوان می‌کند.

تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب برای کاهش مشارکت در انتخابات

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب در فضای انتخابات،  دو هدف را دنبال می‌کنند. اول؛ تلاش برای کاهش مشارکت برای اثبات عدم مقبولیت نظام و دوم؛ ضربه زدن به جریان انقلاب؛ زیرا بر این باورند که اگر جریان انقلابی بخواهد روی کار بیاید باید میزان رایش کم باشد و البته با حضور پرشور مردم، حماسه دیگری خلق خواهد شد.

نجات افزود: جریان غربگرا هم از اول می‌دانست که میزان رایش با توجه به شرایط ایجاد شده،  کم است. لذا به این نتیجه رسیده است که اکنون گفتمان را تغییر داده و دوگانه ساختگی و جعلی «مذاکره- معیشت» را راه بیندازد. بنابراین نباید وارد این دوگانه‌های کاذب و جعلی شد. مردم به دنبال دولتی کارآمد، انقلابی و متوجه به توان داخلی هستند و انشاالله دولت آینده و رئیس جمهور منتخب مردم به این مسائل توجه داشته باشد.

 گردهمایی مهم انتخاباتی سازمان بسیج اساتید کشور 

در ادامه این نشست محمد قربانی گلشن آباد، دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید گفت: نهضت استادی بسیج با راه اندازی ستاد انتخابات ریاست جمهوری  با راهبرد تمهید و تقویت حضور حداکثری و اجتناب از ورود مصداقی به انتخابات، دهها برنامه و اقدام را در مقیاس ملی انجام داده است از جمله برگزاری بیش از ۴۵۰۰ وبینار و نشست های انتخاباتی با تاکید بر بصیرت افزایی، ظرفیت سنجی و مزیت‌نمایی استان‌ها.

وی ادامه داد: قریب به ۲۰۰۰ وبینار و جلسات انتخاباتی دیگر تا پایان هفته منتهی به روز انتخابات، برگزار خواهد شد. در این راستا گروه‌های حل مساله، شبکه  ملی قدرت نرم، گروه‌های رصد و پایش، دفاتر اندیشگاهی و سیاست پژوهی، دفاتر رسانه و ارتباطات اجتماعی و سایر ارکان نهضت استادی در مرکزیت و تمامی سطوح تشکیلانی در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی فعال بوده‌اند.فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی و تولید مضامین و محتوای متناسب با راهبردهای بسیج اساتید و نیز حضور موثر در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی، برگزاری هزاران جلسه گفت‌وگوی مجازی و حضوری در مساجد، محافل، هیات‌های مذهبی، کلاس‌های درس و ... از جمله اقدامات اساتید بسیجی در مرکز و مراکز استانی بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: روز پنج شنبه 20 خرداد 1400 " گردهمایی مهم انتخاباتی " سازمان بسیج اساتید کشور برای بررسی آخرین وضعیت کنش انتخاباتی نهضت بسیج اساتید در استان‌ها با حضور مدیران کانون‌های سراسر کشور، روسا و جانشینان شوراهای مراکز استانی، مدیران دفاتر اندیشگاهی و مدیران دفاتر مطالعات راهبردی بانوان و خانواده، روسای دفاتر هماهنگی و معاونین سازمان به صورت وبیناری برگزار و راهبرد "هر استاد – یک ستاد" ابلاغ گردید.

در ادامه این نشست اساتید سوالات خود را مطرح کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات