قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: منظومه توانمندی ایتام استان سمنان بعد از رفع نیاز‌های ضروری زندگی ایتام در بخش لوازم ضروری زندگی وارد گام دوم (توانمندی فرهنگی) شد.
کد خبر: ۹۳۴۹۸۸۷
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
منظومه توانمندی ایتام استان سمنان وارد گام دوم (توانمندی فرهنگی) شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد قوسی، اظهار کرد: با احصا و رفع نیاز‌های ضروری اولیه زندگی، منظومه توانمندی ایتام در گام اول به پایان رسید.
قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان از تهیه لوازم ضروری زندگی برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: بیش از ۶۳۰ اقلام کالا شامل یخچال، اجاق‌گاز، کولر، پنکه، بخاری، آبگرم‌کن، فرش، ماشین لباسشویی، تلویزیون و سایر لوازم در قالب نخستین گام منظومه توانمندی برای ایتام تهیه شد.
قوسی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۶ تبلت و تلفن همراه برای ایتام باهدف کمک به آموزش و جلویگری از افت تحصیلی این افراد با کمک خیرین این نهاد حمایتی تهیه‌شده است، تصریح کرد: توانمندی ایتام استان سمنان بعد از رفع نیاز‌های ضروری زندگی در بخش لوازم زندگی وارد گام دوم (توانمندی ایتام در بعد فرهنگی) شد.
وی تامین ملزومات آموزشی، بورسیه دانش آموزان در موسسات آموزشی، برگزاری اردو‌های فرهنگی و تربیتی، استعداد سنجی، نخبه پروری و رصد و هدایت تحصیلی و برنامه آموزشی را از دومین گام توانمندی ایتام در بعد فرهنگی برشمرد و گفت: حمایت سلامت، ازدواج، مسکن و اشتغال در ادامه این فرآیند تا توانمندی کامل ایتام پیگیری می‌شود.
قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان منظومه توانمندی ایتام که برای نخستین بار در استان سمنان کلید خورد را باهدف تأمین آتیه ایتام، رفع نیاز‌های ضروری زندگی، تقویت بعد فرهنگی، مدیریت نظام‌یافته نقدینگی و بکار انداختن منابع حمایتی در مسیر تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در بازه زمانی سه‌ساله و در سه فاز تعریف‌شده است.
شایان‌ذکر است، استان سمنان توانسته فاز نخست طرح توانمندی ایتام استان سمنان را بهمن‌ماه سال گذشته به اتمام برساند و هم‌اکنون وارد مرحله توانمندی ایتام در بعد فرهنگی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها