رئیس سازمان بسیج گفت: اقتصاد لیبرالی، محرومیت، فاصله طبقاتی، حاشیه نشینی و بیکاری تولید می کند و وقتی که این ها تولید شدند آسیب های اجتماعی در مشکلات اقتصادی ریشه می زنند.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۵۷
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

 به گزارش خبرنگار بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سنندج طی سخنانی اظهار داشت: امریکایی ها نمی خواهند کشور های مسلمان سامان پیدا کنند، برای آن ها تنازعات در کشور های مسلمان همیشه باید جزو مباحث برجسته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که در کدام صحنه غرب به کدام کشور مسلمان کمک کرده است، تصریح کرد: غربی ها به حل کدام مسئله جهان اسلام کمک کرده اند و یا کدام مسائل جهان اسلام ناشی از فتنه انگیزی های غرب نیست.

وی با بیان این که چرا عده ای در داخل کشور نگاهشان به غرب است، چرا به ملت ایران اعتماد ندارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی یعنی اعتماد به ملت ایران. جمهوری اسلامی یعنی بستر فراهم شود و ملت ایران در همه ی عرصه ها سالار خودشان باشند، چرا ما باید در کردستان مشکلاتی داشته باشیم که مردم از آن ها رنج ببرند، چرا کولبری باید مردم کردستان را رنج بدهد.

سردار سلیمانی با اشاره به این که مگر ما در کشور ظرفیت هایمان کم است، خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت چه چیزی لازم است؟ انرژی؟ نفت و گاز؟ در جهان رتبه ی اول را در این زمینه ها داریم، در زمینه معادن و ذخایر کانی جز کشور های برجسته جهان هستیم و از لحاظ تولید فولاد نیز سی میلیون تن فولاد تولید می کنیم و کشور هفتم دنیا در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: به لحاظ تعداد مهندس سومین کشور دنیا هستیم و از لحاظ قدرت سد سازی دومین قدرت سد سازی و انتقال آب هستیم.

وی با بیان این که دشمنان می گویند که نباید ایران را یک کشور ضعیف و جهان سومی تلقی کنیم، ادامه داد: ایران یک کشور بسیار پیشرفته است و آمریکایی ها می دانند که اگر ملت ایران فرصت پیدا کنند و راهبرد ها، منطبق بر راهبرد های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب باشند، ما به سرعت به عنوان یک الگو که سر دست مسلمانان گرفته می شود، مطرح خواهیم شد.

سردار سلیمانی به انتخابات 28 خرداد و مشارکت حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: یکی از نمونه های تحقق همه ی جنبه ی جمهوری اسلامی رای دادن است، وقتی ما با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنیم؛ یک دولت قوی و مقتدر با باور به ملت ایران سرکار می آید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: چه حملات وحشیانه ای و چه تروریسم اقتصادی ای علیه ملت ایران به بهانه برجام، توسط غربی ها آغاز شده است و اروپایی ها حتی اجازه ی ورود داروهای مربوط به بیماری پروانه ای و ام اس را به کشور ما ندادند.

وی با طرح این سوال که چرا بعضی ها باور نمی کنند که غرب نمی خواهد جوامع اسلامی به مسیر تمدن سازی برگردند، مطرح کرد: تحریم ها ملت ایران و مردم مستضعف را هدف گرفته و ثروتمندان از تحریم ها آسیبی نمی بینند؛ بلکه ثروتشان بیشتر هم شده است.

سردار سلیمانی 28 خرداد را فرصت تغییر وضع موجود خواند و گفت: ما در درجه ی اول به سرعت می توانیم شرایط اقتصادی خودمان را ارتقا ببخشیم و استان کردستان هم می تواند برنامه ی پنج ساله توسعه استان را تنظیم کند.

رئیس سازمان بسیج مستضفین با بیان این که ما در سپاه و بسیج باید پشتیبانی کنیم تا این برنامه اجرا شود، تصریح کرد: تا کی می خواهیم که در مقابل مشکلات پاسخگوی مردم نباشیم، مردم سالاری اسلامی و جمهوری اسلامی به معنای حل مسائل مردم است.

وی به لزوم حل معضلات بیکاری، مسئله ی ارزش پول ملی و محرومیت در روستاها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی صورت گرفته که ما به ریشه کنی محرومیت در کل کشور در دو برنامه ی پنج ساله کمک کنیم.

سردار غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: دشمن می خواهد ما را مایوس کند و به همین خاطر می گوید که مردم به پای صندوق رای نروند؛ منتهی ما باید این چند روز را فرصت بدانیم و مردم را توجیه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم حق دارند که ناراضی و نا امید باشند و بررسی هایی انجام شده که چهل و دو درصد از کسانی که قصد شرکت نکردن در انتخابات را دارند مسئله ی مشکلات معیشتی را به عنوان دلیل خود مطرح می کنند و ده درصد نیز می گویند که ما امیدی به حل مسائل خود نداریم و بیست و چهار درصد نیز اعتمادی به توانمندی مدیران ندارند.

وی ادامه داد: ما باید تمرکز پیدا کنیم و از همه ی ابزار هایی که وجود دارند، استفاده کنیم تا به مردم عزیز بگوییم که چقدر مهم است که دولتی می خواهد به پای کار بیاید و میخی به تابوت کسانی که نگاهشان به بیرون است بزند.

سردار سلیمانی با اشاره به شش هزار شهید کردستانی یادآور شد: اکنون زمان چیدن میوه های مجاهدت های مردم کردستان در چهل و دو سال گذشته و رنج هایی که مردم کردستان متحمل شدند است، اکنون زمانش رسیده که مردم آسایش، تمام جنبه های توسعه، آبادانی، سعادت و رفاه را ببینند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: توانایی ها و ظرفیت کشور همگی موجود هستند، چرا این ظرفیت ها معطل مانده اند؛ چون که عده ای باور ندارند.

وی این مشکلات را محصول تفکر اقتصاد لیبرالی دانست و بیان کرد: اقتصاد لیبرالی، محرومیت، فاصله طبقاتی، حاشیه نشینی و بیکاری تولید می کند و وقتی که این ها تولید شدند آسیب های اجتماعی در مشکلات اقتصادی ریشه می زنند و مزرعه ای برای رشد و نمو آسیب های اجتماعی به وجود می آید.

سردار سلیمانی با بیان این که ما باید به این مسیر پایان بدهیم، تصریح کرد: برای این کار ملت ایران باید به صحنه بیایند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باید آن چنان قدرتی داشته باشیم که وقتی جهان سلطه می خواهد به یک کشور اسلامی تعرض کند، با تهدید پا پیش بگذاریم و نیازی به اقدام نباشد و انقلاب اسلامی در این مسیر تولید قدرت کرده است.

وی نمونه ی این تولید قدرت را جبهه ی مقاومت و فلسطین دانست و گفت: باور ما می توانیم ما را از تهدید ها و چالش های بزرگ عبور می دهد و آن هایی که می خواهند مردم ایران را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند، دلسوز مردم نیستند؛ بلکه آن ها آگاهانه یا ناآگاهانه در نقشه ی دشمن شرکت می کنند.

سردار سلیمانی در پایان اظهار داشت: فعلا جنگ، جنگ اقتصادی در زمینه های اشتغال، کسب و کار، میزان درآمد خانواده ها است و ان شا الله ماهم بتوانیم پشتیبانی کنیم.

خبرنگار:محمد یوسفیان

ارسال نظرات