مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) با بیان اینکه حضرت معصومه (س) برترین الگوی سیاسی بانوان جامعه اسلامی است، گفت: ایشان با تبعیت از فرامین امام زمان (عج) به فلاح و رستگاری دست پیدا کردند.
کد خبر: ۹۳۵۰۱۷۵
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام حاج علی ترکاشوند، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در نشست بصیرتی خانواده های کارکنان ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام مسرت بخش دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: یکی از روش های تربیتی در دین اسلام الگو محوری است.

حضرت معصومه (س) برترین الگوی سیاسی بانوان جامعه اسلامی است

وی ادامه داد: بنابر این روش تربیتی الگو و هدفی برای جامعه مخاطب در نظر گرفته می شود و بر اساس آن متربی با مشاهده مستقیم سیره عملی و تربیتی آن شخصیت شاخص، افراد خود را در مسیر تکامل و سعادت قرار می دهد. در تعالیم انسان ساز قرآن کریم از این روش تربیتی به دفعات استفاده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج مطرح کرد: افرادی همچون حضرت ابراهیم نبی (ع) و پیامبر عظیم الشأن اسلام به عنوان الگوی اخلاقی به جامعه بشریت معرفی شده اند. در بحث خانواده نیز همسر فرعون حضرت آسیه (س) و حضرت مریم (س) برای تربیت بانوان جامعه معرفی شده اند.

حجت الاسلام ترکاشوند عنوان کرد: در سیره تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز شاهد معرفی الگوهای نمونه و برجسته از زنان بی نظیری هستیم که از جمله آنان می توان به حضرت خدیجه کبری (س) و حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) حماسه ساز تاریخ کربلا اشاره کرد. حضرت معصومه (س) برترین الگوی سیاسی بانوان جامعه اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج ضمن تشریح فضایل کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (ع) خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) با اینکه مقام عصمت نداشتند اما توانستند با تهجد و خودسازی به مقام عصمت نزدیک شوند و به عنوان الگویی برای بانوان و دختران مسلمان بدرخشند.

وی در بیان علت مقام معنوی رفیع حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: کرامات حضرت معصومه (س) به دلیل قرابت نسبی ایشان به خاندان ولایت نیست بلکه ایشان به عنوان فردی مومنه و متقی در مسیر اطاعت از مسیر مستقیم ولایت قرار داشتند و با تبعیت از فرامین امام زمان (عج) به فلاح و رستگاری دست پیدا کردند. ما نیز باید در این زمینه به ایشان اقتدا کنیم تا بتوانیم سعادت و پیشرفت را برای میهن اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/ص

 

ارسال نظرات