خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیرازطی بیانیه‌ای مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۵۵
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیرازطی بیانیه‌ای مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. متن این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
بیانیه استاد شجره طیبه صالحین سپاه فجر استان فارس
انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه مردم می‌خواهند بشود. نتیجه‌ی این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب می‌کنند، خود مردمند که دارند تصمیم می‌گیرند. انتخابات نعمت بزرگی است. مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظهم الله)

ثمره خون هزاران شهید والامقام در راه اقامه انقلاب عظیم اسلامی و صیانت از میراث گران‌بهای آن، میوه مردم‌سالاری دینی است. تاریخ بشریت گواه بزرگی این فرصت بی نظیری است که در هیاهوی توهین به انسان و انسانیت در تمدن‌های مادی گرای قرن ۲۱ پس از سال‌ها خفقان و تنگ نظری حاکمان بی جوهره در جغرافیای ایران و به برکت قیام بزرگ مردمان مسلمان در اختیار نظام الهی جمهوری اسلامی قرار گرفته است. جمهوری اسلامی بر پایه دو رکن جمهوریّت و اسلامیّت، عصاره فضائل اخلاقیِ فردی و اجتماعی را در یک نظام مستحکم انقلابی بنا نهاده است. نظامی که با اعتقاد اولوهیت خدای متعال و بر پایه اعتماد به خواست و توان آحاد جامعه شکل گرفته است و تاکنون در طی ۴۳ سال از عمر خویش قریب به ۴۳ بار آحاد جامعه را به مشارکت در سرنوشت خویش فرا خوانده است. به ظاهر عالمان دگم‌اندیشی که صرفاً در مقام تبلیغات دم از اکثریت و حقوق یکسان عامه می‌زنند، امّا در عمل جز به دنبال کننده‌های نئولیبرال و سرمایه‌دار خویش وقعی نمی نهند، همان توده های کم حجم و کم عمقی هستند که عاملان وضع فعلی اند. صلاحِ جریانِ غربگرایِ واداده خویش را در مشارکت پایین مردم و از بین بردن حس اعتماد همگان می‌دانند و از هیچ تلاشی برای شکستن مقاومت مردم فرو نمی کاهند. امّا چهار دهه نقش آفرینی مؤثر جامعه اسلامی و سعی و خطاهای گذشته همگی را به این باور رسانده است که انتخاب خوب می‌تواند سرنوشت جمعی را که مصداق آیه شریفه «اِنَّ اللهَ لا یُغَیِّروا ما بِقومٍ حَتی یُغَیِّروا ما بِانفسِهِم» است را به نحوی رقم بزند تا همگان، حتی به خواب رفتگان زمستانِ بی‌هویتی را با تلنگر و حلاوت موفقیت و رسیدن به جایگاه ما توانسته‌ایم بیدار سازد. امروز در آستانه انتخابات مهم، حیاتی و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پیروز اصلی انتخابات قطعاً و لابدّ توده‌های اکثریت مردمی هستند که شرعاً و از سر اعتقاد حق و تکلیف کنش‌گری سیاسی خود را به نیکی شناخته‌اند و با سلاح رأی به تغییر، پای صندوق های رأیی حاضر خواهند شد که گذرگاه و مسیری است که قاسم سلیمانی‌ها، همت‌ها و باکری‌ها با خون خود استوار نگه داشته‌اند؛ و بهشتی‌ها و مطهری‌ها از سرچشمه دانش خود آبیاری کرده‌اند. به روشنی می‌توان دید که علی‌رغم همه بدخواهی‌ها، دشمنی‌ها و کارشکنی‌های مشهود و پنهان جریان استکبار، ودیعه الهی امام روح الله، در دستان سلف بر حقش پرورش یافته و امروز در دستان گره خورده و‌ بهم تنیده جامعه متدیّنین و معتقدین به نظام اسلامی قرار گرفته است. روح حاکم بر فضای سیاسی امروز جامعه ایران نیازمند عزم راسخ همگانی برای رقم زدن مشارکتی حداکثری است که وظیفه تبلیغی، ارشادی و اقناعی همه آحاد مردم علی الخصوص جوانان انقلابی را دو چندان می‌نماید. لذا بدین‌وسیله از امّت مسلمان، انقلابی، شهیدپرور، دانشمند و فاضل فارس شریف و شیراز قهرمان به ویژه فعالان عرصه تربیت و انسان سازی در شجره طیبه صالحین دعوت به عمل می‌آورم تا ضمن مشارکت در این سنت الهی و نمونه اصیل مردم سالاری دینی با اعتقاد به حق‌الناس بودن انتخابات حماسه ای دیگر رقم زده و ضمن بالابردن سطح مشارکت عمومی که مؤید حیات انقلاب اسلامی است با انتخابی از سر آگاهی نام خود را در زمره اصحاب بدر و خیبر انقلاب ثبت نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها