نشست بصیرتی سیاسی طرح لبیک با حضور مداحان سطح شهرستان در محل حسینیه عاشقان ثارالله این ناحیه برگزار گردید
کد خبر: ۹۳۵۰۵۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج دیلم، به همت کانون بسیج مداحان و نیز کانون مداحان شهرستان، نشستی سیاسی بصیرتی با عنوان طرح لبیک در محل حسینیه عاشقان ثارالله ناحیه مقاومت بسیج دیلم برگزار گردید.
در این نشست که با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت و نیز مداحان برادر و مسئولین هیئات مذهبی خواهر شهرستان دیلم برپا شد، حجت الاسلام عبدالجلیل حسینی نکاتی را پیرامون انتخابات در منظر اسلام بیان فرمودند:.
حسینی تاکید کرد که انتخابات یا بیعت، یک اصل ثابت شده از نگاه قرآن و سنت در اسلام است و در هیچ شرایطی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.
همچنین بیان داشتند که جایگاه انتخابات یا بیعت و انتخاب رهبر و زعیم در اسلام، در روشنایی دو منبع اساسی قرآن و سنت بسیار روشن است.
به گفته آنان قرآن با خطاب مانند و امرهم شورا بینهم" و انالله یامرکم ان تود الامانات الی اهلها" اصل انتخابات و مشوره دهی در امر انتخابات را بیان می‌کند.
سنخرانان این نشست تاکید کردند کسانی باید زمام امور را به دست بگیرند که توسط آرای مردم انتخاب شود چنانچه در قرآن هم به چنین موارد اشاره شده است آنجا که خداوند خطاب به مسلمانان می‌گوید" الذینهم لاماناتهم و عهدهم راعون" امانت را باید به کسی بسپارید که متعهد و امانتدار باشد.
وی افزود که روایات زیادی در زمینه‌ی انتخابت و اصل بیعت از رسول خدا (ص) آمده است که اهمیت آنرا بیشتر می‌سازد.
به گفته آنان، حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: " اذا وسد الامر الی ... فانتظر الساعه" هرگاه امانت که همان رای دادن است به غیر آن سپرده شود، انتظار قیامت را باید داشت، که از دید جامعه شناختی قیامت نماد از آشوب و برهم خوردن نظم اجتماع است.
ارسال نظرات