خبرهای داغ:
یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز وظیفه یک زن مسلمان، مومن و انقلابی این است که از طریق فضای مجازی، تمام آشنایان خود را به حضور پرشکوه در انتخابات دعوت کند تا انتخابات بزرگ و شکوهمند رقم بخورد.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۲۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در همایش بزرگ "بانوان کرامت" که امروز (۲۴ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عده زیادی با سوءاستفاده از نام بانوان، دنبال جلب توجه زنان هستند تا بر سکوی قدرت بایستند. به همین دلیل گاهی اوقات ارزش‌های دروغین به بانون ایران اسلامی ارائه می‌کنند.

وی افزود: در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری هستیم. گاهی اوقات دیده می‌شود یک کاندیدا می‌گوید پنج یا شش نفر از اعضای کابینه‌اش زن خواهند بود. آیا چنین گفته‌هایی تکریم بانوان است یا تحقیر و تخریب آن‌ها؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این نوع سخن گفتن و ادبیات، نه تنها تکریم بانوان نیست بلکه توهین و تحقیر بانوان است. اگر زن شایسته و توانمند باشد، چرا باید پنج یا شش زن در کابینه باشند؟ هر چه بیشتر بهتر. اگر مردی از زن توانمندتر است چرا باید پنج زن در کابینه قرار بگیرند؟ بنابراین مشخص می‌شود که می‌خواهند با جامعه بانوان معامله کنند و به دنبال بده و بستان هستند.

حاج ابوالقاسم عنوان کرد: طبق گفته امام علی (ع) کسی نمی‌تواند پرچم عدالت را بلند کند، مگر اینکه اهل معامله نباشد. بانوان فهیم ایران اسلامی متوجه هستند که چنین اشخاصی به دنبال شایسته‌سالاری نیستند و این گفته‌ها بهانه‌ای برای جلب توجه بانوان و انجام معامله‌ای پشت پرده است.

وی با اشاره به شاخصه‌های ارزشمند بانوان ایران اسلامی، بیان کرد: جامعه بانوان در طول تاریخ سه دوره را پشت سر گذاشته است؛ در دوره جاهلیت پیش از اسلام، زنان صرفا تکالیف و وظایفی داشتند و از هیچ حقی برخوردار نبودند و از حق ارث، دیه و از سایر حقوق انسانی برخوردار نبودند. در یک بازه زمانی در تاریخ اگر کسی متوجه می‌شد خدا به او دختری داده است خجالت می‌کشید و دختر را زنده به گور می‌کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دوره جاهلیتی که توسط اروپایی‌ها و در دوره معاصر ما شکل گرفته، برای زنان صرفا حقوقی مطالبه می‌کنند، اما هیچ مسئولیتی برای زن قائل نیستند. زن را با شعار فمینیسم و دفاع از حقوق بانوان از تمامی مسئولیت‌هایی که یک زن می‌تواند به دوش بکشد و آینده خود را درخشان کند، دور می‌کنند.

وی افزود: مسئولیت مادری، همسری و خواهری مسئولیت‌های بزرگی هستند. این اشخاص مانند آن‌هایی که قبل از اسلام زن را به انحراف کشاندند، اکنون به شکل دیگری زن را به انحراف می‌کشانند.

حاج ابوالقاسم گفت: دوره سوم در صدر اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) پایه‌گذاری شد و در زمان انقلاب اسلامی نیز نمونه‌ای از الگوی زنان تراز، در کنار حقوق خود مسئولیت‌هایی به دوش دارند. زنانی که در کنار و دوشادوش مردان برای ساختن جامعه حرکت می‌کنند. زنانی که حق رای و انتخاب دارند. این زنان در کنار حقوق خود، مسئولیت‌هایی مانند مادری و همسری را به دوش می‌کشند.

وی بیان کرد: زن باید مانند مرد در جامعه فعالیت اجتماعی، فرهنگی و ترویج فضائل اجتماعی داشته باشد، اما در کنار این موارد، مسئولیت بزرگ مادری، مسئولیت خدایی است. امروز غرب، حق مادری را از زنان گرفته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فاطمه زهرا (س) الگوی زنان و مردان ما است و علما و بزرگان ما افتخار می‌کنند در برابر یک بانوی ۱۸ ساله تعظیم کنند. افتخار یک زن است که در کنار حقوق خود، مسئولیت‌های اجتماعی خود را هم به بهترین نحو اجرا کند.

حاج ابوالقاسم گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگوی تمام عیار زن اجتماعی در فعالیت‌های مهم اجتماعی برای امیرالمومنین (ع) مانند یک سرباز فداکار جان‌فشانی می‌کند. در جامعه نبوی پس از پیامبر (ص)، حق امیرالمومنین (ع) را گفتند و ایشان را خانه‌نشین کردند، اما حضرت زهرا (س) درب خانه به خانه انصار رفت و آن‌ها را به یاد خدمات امیرالمومنین (ع) انداخت و برای ایشان رای جمع کرد. البته عده زیادی به صحبت‌های حضرت فاطمه (س) گوش نکردند، اما حضرت زهرا به وظیفه‌اش عمل کرد.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و دشمنان از همه طرف می‌خواهند با بلندگو‌های خود مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند؛ دشمنان با شیوه‌های مختلف، دروغ‌ها، نیرنگ‌ها و ترفند‌های هنری به دنبال این هستند که انتخابات سردی داشته باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز وظیفه یک زن مسلمان، مومن و انقلابی این است که از طریق فضای مجازی، تمام آشنایان خود را به حضور پرشکوه در انتخابات دعوت کند تا انتخابات بزرگ و شکوهمند رقم بخورد.

حاج ابوالقاسم عنوان کرد: همه به زینب کبری (س) افتخار می‌کنیم. در فرهنگ و تمدن اسلامی چنین ارزش‌هایی داریم. ما نیاز نداریم غربی‌ها با مکتب فمینیسم به دنبال احیای حقوق زن باشند و ما را به دنبال خود بکشند.

وی بیان کرد: ما زنانی مانند زینب کبری (س) داریم که به بهترین شکل از حقوق خود برخوردار بودند و مسئولیت مادری، خواهری و همسری را به بهترین شکل ایفاء کردند. بانویی که نام او زینت‌بخش پیشانی مدافعان حرم است. سردار دل‌ها خود را فدا می‌کند تا پای دشمن به حریم این بانوی مکرمه باز نشود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین حضرت معصومه (س) که به عشق ولایت، امام زمانش و رهبرش مسافت طولانی را از مدینه تا قم طی کرد. بسیاری از امام‌زادگان همراه ایشان، در شیراز به شهادت رسیدند و دشمن نگذاشت حضرت معصومه (س) و این افراد به امام زمان‌شان برسند و می‌بینیم امام‌زادگان در گوشه و کنار ایران زینت‌بخش کشور هستند. حضرت معصومه (ع) جلوه دیگری از عشق و محبت‌ورزی به امام زمانش است.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: دشمنان بلندگو‌های خود را روشن کرده‌اند و شبانه‌روز علیه انتخابات و نظام در حال فعالیت هستند. امام و بزرگان ما گفتند هر وقت در کاری مردد شدیم ببینیم دشمنان چه می‌گویند، خلاف آن عمل کنیم. امروز تمام دشمنان یک صدا مردم را از شرکت در انتخابات مایوس می‌کنند بنابراین مشخص می‌شود امروز راه نجات ما حضور پرشور در پای صندوق‌های رای است.

وی ادامه داد: باید همه افراد را به انتخابات دعوت کنیم. در این انتخابات باید سعی شود به سمت کسانی رفت که حرف‌ها، دیدگاه‌ها و مکتب آن‌ها با مکتب مقام معظم رهبری همخوانی بیشتری داشته باشد. مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند: کلید حل مشکلات کشور در داخل است و در وین و ژنو نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که باز می‌خواهند سرنوشت کشور را به واردات بین‌المللی گره بزنند، نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند. نگاه این افراد به دست بیگانگان است و از ظرفیت‌های درونی کشور غافل هستند.

حاج ابوالقاسم افزود: در ایران صد‌ها هزار جوان با توانایی فوق‌العاده در حل مشکلات کشور داریم. کشور ما سرشار از سرمایه نیروی انسانی و جوانان مومن و متدین است و باید به کسانی رای داده شود که نگاه‌شان به داخل است و معتقد هستند می‌شود با این ظرفیت گسترده ایران و همسایگان ما کار‌های خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیون نفر جمعیت کشور‌های همسایه ایران نیازمندی‌های گوناگونی دارند که کشور ما می‌تواند این نیازمندی‌ها را تامین کند و تا حد زیادی واردات این کشور‌ها را به خود اختصاص دهد. حدود یک هزار میلیارد دلار واردات کشور‌های همسایه ایران است که ایران از آن تنها ۲ درصد سهم دارد در حالی که آگاهان معتقد هستند این رقم می‌تواند حداقل به ۲۰ درصد افزایش یابد. برای مبادله با همسایگان نیازی به ارز آمریکایی و دلار نداریم و می‌توانیم با پول‌های خودمان معامله کنیم بنابراین مشکل تحریم پول نیز تا حد زیادی حل می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید کسانی سر کار بیایند که قاطعیت در برابر مبارزه با فساد داشته باشند. باید کسانی سر کار بیایند که کارنامه درخشانی دارند و گذشته آن‌ها نشان دهد که این توانمندی در وجود آن‌ها است.

وی گفت: اگر انتخاب صحیحی داشته باشیم، دشمن مایوس خواهد شد و به تدریج مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها