طرح شمیم هر خانه یک کارخانه

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان توانمندسازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش را سه‌گام اصلی خدمت برشمرد و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۷۲۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام سجاد کاظمی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان خادمان اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای تحقق شعار سال و زمینه‌سازی برای ایجاد جامعه مهدوی، طرح شمیم خدمت را، به‌عنوان یکی از کارویژه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان آموزش و توانمندسازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه‌گام اجرای طرح شمیم خدمت برشمرد و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست با مذاکره و مشاوره با نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب‌نظران، مدیران مرتبط بخش‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام به آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها صورت خواهد گرفت، افزود: در این مرحله برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه‌های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط منطقه و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی پور، با اشاره به استفاده از اماکن موقوفه متروکه برای طرح شمیم بیان کرد: در گام دوم با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین‌های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دام‌پروری، استفاده از اماکن موقوفه متروکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

وی به فراهم کردن زمینه فروش محصولات اشاره کرد و افزود: در مرحله سوم نیز محصولات تولید در بازارچه‌های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره‌های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید و در پایان نیز سازمان اوقاف از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان به نحو شایسته‌ای تقدیر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با تقدیر از تعامل نهاد‌های مختلف برای اجرای بهتر طرح شمیم گفت: در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهاد‌های حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی (رحمه‌الله) و بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، نیروی مقاومت بسیج با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات