خبرهای داغ:
اهدای خون بهترین درمان برای غلظت خونی است.
کد خبر: ۹۳۵۰۸۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال گفت: بهترین درمان برای افرادی که غلظت خون دارند، اهدای خون است، اما برخی به جای اهدای خون، حجامت می‌کنند.
دکتر بیژن کیخایی به تاثیر اهدای خون در کاهش غلظت خون اشاره کرد و افزود: امروزه متاسفانه حجامت به غلط جایگزین اهدای خون شده است در حالی که نباید جای اهدای خون را بگیرد، چون نمی‌تواند غلظت خون را کاهش دهد.
وی با اشاره به عدم امکان اهدای خون بعد از حجامت، عنوان کرد: این گونه افراد حداقل تا سه ماه نمی‌توانند خون اهدا کنند.
کیخایی ادامه داد: خوزستان یکی از استان‌های تالاسمی خیز کشور است و این بیماران به دریافت مستمر خون نیاز دارند، همچنین بیماران سرطانی در بازه‌ای از درمان، به دریافت خون نیاز دارند.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی بیان کرد: با توجه به بالا بودن آمار تصادفات در خوزستان و پوشش دادن استان‌های همجوار و همچنین انجام اعمال جراحی، نیاز به خون همیشگی است و جایگزینی برای خون وجود ندارد که تنها از طریق اهداکنندگان تامین می‌شود.
وی با اشاره به برخی شرایط اهدای خون، گفت: افراد ۱۸ تا ۶۰ سال سالم و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می‌توانند خون اهدا کنند و هر فرد می‌تواند حداقل هر سه ماه یک بار خون اهدا کند.
کیخایی اضافه کرد: قبل از انجام فرآیند اهدای خون بررسی‌های لازم از افراد انجام و در شرایط خاص، خون در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی در خصوص برخی نگرانی‌ها از انتقال کرونا از طریق اهدای خون، گفت: کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست ومردم می‌توانند با خیال راحت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
وی اظهار داشت: نیازمندان خون چشم انتظار اهداکنندگان هستند بنابراین از افرادی که توان اهدای خون دارند می‌خواهیم نسبت به این عمل خدا پسند و برای نجات جان بیماران اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها