خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حقیقت حج تعطیل شدنی نیست

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تعطیلی ظاهری مناسک حج باید به یک فرصت تبدیل شود، چرا که حقیقت حج تعطیل شدنی نیست.
کد خبر: ۹۳۵۰۹۳۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران سازمان حج و زیارت استان از حج به عنوان یک فریضه بزرگ یاد کرد و گفت: حج محل تجمع ارزش های اسلامی و نمودار کوچکی از جامعه اسلامی برتر است.
وی افزود: حج مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین است از این رو حقیقت حج تعطیلی بردار نیست و باید از این تعطیلی ظاهری بعنوان یک فرصت استفاده کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر تبیین آثار و برکات حج در بین حجاج و خادمین کاروان ها گفت: در این شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام مناسک حج تعطیل شده است باید اسرار حج بازگو و به شبهات در این زمینه پاسخ داده شود.
امام جمعه تبریز تولید محتوای فاخر چند رسانه ای با طرح های نو و ابتکاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با کمک و مساعدت دانشمندان و محققان دینی باید شبکه ارتباطی بین مسلمان ایران و دیگر کشورها ایجاد شود.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه برکات حج را مورد اشاره قرار داد و گفت: به برکت انجام مناسک حج آگاهی و معرفت انسان ها افزایش و زمینه از بین رفتن گناهان فراهم میشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: افزایش روحی، رشد فضائل اخلاقی و افزایش توجه به مسئله ظهور و مهدویت از دیگر برکات حج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها