مدیر مسؤول رجا نیوز بابیان اینکه اتفاقات امروز کشور نتیجه سوء نیت‌ توسط دولت بوده است، گفت: دولتی که سعی در تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی داشت اکنون قرارگاه مرغ را تشکیل داده است‌.
کد خبر: ۹۳۵۰۹۹۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیچ از رشت، در شهریور سال ۱۳۸۲  کارخانه رشت الکتریک با تمام تجهیزات یعنی بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در حال کار و ۱۲ هکتار زمین با حدود ۳۰ هزار مترمربع زیربنا همراه با تجهیزات کارخانه در سنگر و شهرک صنعتی و دفتر تهران به بخش خصوصی به مبلغ یک میلیارد و‌۸۰۰ میلیون تومان در اقساط سه‌ساله واگذار کردند و ضایعات این کارخانه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروخته و کارخانه تعطیل شد.

سرنوشت تلخ این کارخانه در حالی رقم خورد که رشت الکتریک در تولید ۱۱۲ محصول در دنیا حرف اول را زده و در بین شاغلین آن ۵۰۰ نفر با ۱۷ سهم به ارزش ۱۷ هزار تومان و ۵۰۰ نفر دیگر تعداد ۱۸ سهم به ارزش ۱۸ هزار تومان را خریداری کردند و این شرکت پس از انقلاب با افزایش ظرفیت اشتغال به تولید خود ادامه داده است.

بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان آیت‌الله رئیسی از کارخانه رشت الکتریک دستور رسیدگی به وضعیت این کارخانه مطرح و بعد از مدتی عوامل نابودی رشت الکتریک بازداشت و هشت هزار هکتار بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت.

حال امروز مراسم جشن بازگشت هشت هزار هکتار از اراضی رشت الکتریک جشنی در محل این کارخانه برگزار شد.
مدیر مسؤول رجانیوز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رشت الکتریک یک نگین ارزشمند در شمال کشور بود، اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال همواره افرادی بودند که سعی در نابودی صنعت کشور را داشتند، زیرا منفعت خود را در نابودی تولید کشور می‌دیدند.

میثم نیلی با اشاره به دستگیری عوامل نابودی کارخانه رشت الکتریک گفت: افراد نابودکننده رشت الکتریک چنین اقداماتی را در دیگر نقاط کشور هم انجام و تولید را نابود کردند، زیرا همواره در تلاش برای سود بیشتر بودند.

وی با تأکید بر لزوم توجه روی کار آمدن دولت حزب‌اللهی و انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اتفاقات امروز کشور نتیجه سوءنیت توسط دولت بوده است، زیرا دولتی که سعی در تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی داشت اکنون قرارگاه مرغ را تشکیل داده است‌

مدیر مسؤول خبرگزاری رجانیوز با بیان اینکه سو مدیریت‌ها در هشت سال اخیر باعث ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم شده، افزود: هیچ کشوری در خاورمیانه مثل جمهوری اسلامی ایران منابع غنی طبیعی و صنعتی ندارد، ولی اغلب و به‌خصوص در این هشت سال دچار سو مدیریت بوده است.

نیلی یکی از نقش حضور پرشور مردم در انتخابات را بسیار مهم و اثربخش دانست و تصریح کرد: استکبار همواره در تلاش است تا دولت انقلابی و حزب‌اللهی در جمهوری اسلامی روی کار نیاید به این منظور بازار شایعات علیه کاندیدا‌های جریان انقلاب بسیار زیاد است لذا باید مردم با حضور خود در انتخابات پاسخ محکمی به استکبار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات