رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ستاد رئیسی تأکید کرد؛
رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی گفت: تأمین به موقع سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی برای جلوگیری از رکود در تولید و ایجاد مشکل نخستین کار رئیس جمهور آینده باشد.
کد خبر: ۹۳۵۱۱۰۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن نوری به چالش‌های حوزه صنعت و راهکارهای آنکه باید توسط رئیس جمهور آینده صورت گیرد، اظهار کرد: تأمین به موقع سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی برای جلوگیری از رکود در تولید و ایجاد مشکل نخستین کار رئیس جمهور آینده باشد.

وی با اشاره به لزوم تدوین و تألیف سند تحول صنعت و حذف بخش‌نامه‌های دست و پاگیر برای تسهیل در امر تولید بیان کرد: تولید بدون کارخانه یا تولید تاب و استفاده از ظرفیت خالی صنایع و کارخانه‌های موجود برای دسترسی سریع به بحث اشتغال و هدررفت انرژی و همچنین تکمیل سریع زنجیره تأمین از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: باید مشوق‌های محرک صنعتی برای تولید باکیفیت با بهره‌گیری از فعالیت‌های گمرکی و بیمه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید بدون قید و شرط مواد اولیه و ماشین‌آلات خریداری شده واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی در تمامی گمرکات کشور ترخیص شوند، گفت: همچنین باید هرچه سریع‌تر بستر ریزساختمان‌های صنعتی و معدنی در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده و مطالعه آمایش مناطق مختلف برای صدور به جای مجوزها در مناطق مرتبط با توجه به هزینه‌های اولیه صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه بازبینی تعرفه‌های حامل‌های انرژی نیز از اهمیت ویژه‌ای برای صنایع برخوردار است و در این راستا تولیدکننده باید بتواند به سرعت از یارانه تولید استفاده کند، خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و… برای حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها باید هرچه سریع‌تر اعمال شود.

وی با بیان اینکه مطالبات دولتی واحدها باید به موقع آن هم نه از طریق فروش اوراق بلکه تسویه با آنها از روش تسویه بدهی‌های بانکی پرداخت شود، اظهار کرد: استفاده دولت از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حمایت از تولید و جلوگیری از افزایش نقدینگی در بازار و هدایت سرمایه به سمت صنعت نیز باید صورت گیرد.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی با اشاره به لزوم اصلاح نظام مالیاتی و بانکی به نفع تولید و صنعت متذکر شد: زنجیره ارزش و تولید صنایع مادر فولاد شامل اکتشاف سنگ آهن و برداشت، تولید کنسانتره، تولید گندله، آهن اسفنجی و محصول نهایی و همچنین مس، روی و طلا باید تکمیل شود.

ارسال نظرات