کریمی قدوسی:

مردم نباید به کسانی که شیفته قدرت و شهرتند در کشور میدان دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نباید به کسانی که شیفته قدرت و شهرت هستند در کشور میدان دهند.
کد خبر: ۹۳۵۱۱۳۷
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  جواد کریمی قدوسی در نشست بصیرتی که با حضور قشر‌های مختلف مردم بردسکن در محل مسجد جامع برگزار شد،  با اشاره به فرموده امام راحل که هرکسی درمقابل نظام بایستد نابود می‌شود و یا به بیان مولای متقیان هرکسی که قدرت طلب باشد نابود می‌شود، گفت: متاسفانه امروز عده ایی که رد صلاحیت شده اند حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که مشارکت مردم در انتخابات فقط به حضور آن‌ها است و ردصلاحیت آن‌ها باعث کاهش مشارکت می‌شود.
 
وی عنوان کرد: نظام اسلامی وابسته به فرد نیست که این افراد این چنین حرف‌هایی را بزنند.
 
وی با بیان اینکه این افراد مهره‌های سوخته نظام هستند گفت: رجال سیاسی به کسانی گفته می‌شود که در حوزه کاری خود مدیر و مدبر و هنر بکار گیری افراد و امکانات و قانون برای خدمت کردن به مردم باشد نه اینکه به نفع گروه و جریان خاص سیاسی خودش استفاده کند.
 
نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری به دولت، تعریف رجل سیاسی به عهده شورای نگهبان و قانون اساسی گذاشته شده، شورای نگهبان نیز مفهوم رجل سیاسی را محققانه با فرصت لازم و کافی تعریف کرده و به لحاظ قانونی هیچ‌گونه ابهامی در تعریف رجل سیاسی، مکتبی، مدیر و مدبر وجود ندارد.
 
وی افزود: شورای نگهبان رجل سیاسی را شخصیتی معرفی می‌کند که در طول زمان، مواضع سیاسی آن فرد در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی، چه در داخل و چه در منطقه و سطح بین‌الملل، مواضع بسیار شفاف و انقلابی داشته باشد.
 
وی اظهارداشت: تصمیمات شورای نگهبان همواره مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است و شورای نگهبان پشتوانه نظام و انقلاب است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص ویژگی‌های رجل مذهبی بیان کرد: رجل مذهبی هم شخصیتی معرفی شده که در بین ملت به داشتن غیرت دینی و دفاع از احکام الهی و مبانی اسلامی مشهور باشد.
 
کریمی قدوسی عنوان کرد:کسانی بودند که در فتنه ۸۸ به باور‌های دینی و اعتقادی و اجرای احکام اسلامی اعتقادی نداشتند و با طرح تقلب درانتخابات به کشور آسیب رساندند که با حرکت خودجوش مردمی چراغ آن‌ها برای همیشه خاموش شد و امروز هم در آستانه انتخابات مطرح می‌کنند ما رای نمی‌دهیم شما هم رای ندهید.
 
کریمی قدوسی با بیان اینکه شرکت درانتخابات در زمره عبادت‌های سیاسی ما ثبت و ضبط می‌شود گفت: ۲۸ خردادماه یک رویداد مهم سیاسی و سرنوشت ساز درکشور است و برما تکلیف است که دراین واجب شرعی شرکت کنیم.
 
وی افزود: رئیس جمهور آینده باید مظهر غیرت دینی و دفاع از سیاست‌ها و مواضع سیاسی کشور باشد و فرهنگ مبارزه و مقابله با دشمنان را داشته باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای ۲۸ خردادماه را به یک روز تاریخ ساز تبدیل خواهیم کرد.
 
وی خط قرمز موضع‌گیری خود در مجلس را قانون اساسی، تقوای سیاسی، منافع ملی و بیان اطلاعاتی دانست که دانستن آن برای مردم ضروری است و تأکید کرد: هر کس در جمهوری اسلامی مسؤولیتی قبول می‌کند باید در این مسؤولیت حضور حداکثری داشته باشد و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مصادیق واقعی این حضور حداکثری در مسؤولیت هستند که هرچه داشتند برای نظام و انقلاب به میدان آوردند.
 
وی یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: سردار سلیمانی کسی بود در دوران مسئولیتش نه اهل دوربین و حزب و جناح بود و نه روزنامه‌ای را به نام خودش به ثبت رساند و امروز سردار دل‌ها لقب گرفته است و همیشه دست به سینه به منویات مقام معظم رهبری لبیک و آن را اجرایی می‌کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها