خبرهای داغ:
وحدت چگینی نامزد ششمین دوره شورای شهر قزوین: اقتصاد توریست محور حلقه گمشده شهر بوده و با جذب سرمایه گذار می توان سرمایه های آتی شهرداری را حفظ کرد.
کد خبر: ۹۳۵۱۲۳۶
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷

به گزارش بسیج، شورای شهر قزوین همواره با رویکردهای متفاوت در پنج دوره تصمیم ساز بوده اند. جایی که قوه عاقله شهر است و به عنوان منتخبین مردم در پارلمان محلی ریل گذاری و نظارت را انجام می دهد. ورود جوانان در عرصه انتخابات و کسب کرسی شورای شهر رقابت در عرصه را با سایر ادوار گذشته متفاوت کرده است. مهندس وحدت چگینی از نامزدهای ششمین دوره شورای شهر قزوین در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بسیج به بیان مشکلات و راهکار ها در حوزه شهری پرداختند که از نظر مخاطبین می گذرد.

پرداخت بدهی شهرداری با جذب سرمایه گذاری

مهندس وحدت چگینی با اشاره به بدهی ۵۰۰میلیاردی شهرداری گفت: شهرداری قزوین به خاطر پروژه های عمرانی و پیشرفت امور بانک شهر در دوره شهردار نصرتی تسهیلاتی از بانک در یافت کرد که پیمانکاران را به بانک معرفی کردند و شهرداری باز پرداخت آن را بر عهده گرفت.بخش کوچکی از تسهیلات مربوط به دوره طاهرخانی و صفری می باشد.

وی تصریح کرد: بدهی شهرداری از ابتدای شورای پنجم ۲۵۰میلیارد تومان بوده که در پایان شورای پنجم بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان است. به نظر بنده باید با جذب سرمایه و آوردن سرمایه گذارها در پروژه های مختلف نسبت به تسویه بدهی اقدام کرد، روش دیگر تهاتر املاک و سرمایه های شهرداری است، اگر سهام شهرداری در بانک شهر وارد بورس می کردیم در دوره ای به ۱۲۰۰میلیارد تومان رسید که می توانستیم نسبت به تسویه کامل بدهی اقدام کنیم،

به خاطر تسویه بدهی نباید سرمایه های آتی شهر از دست برود

چگینی افزود: من معتقد هستم نباید برای تسویه بدهی شهرداری نسبت به فروش سرمایه های آتی اقدام کرد، ماهانه ۲۰ میلیارد تومان به بدهی شهرداری اضافه می شود.که نصف حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری می باشد، از طرفی ماهانه ۷میلیارد تومان سود پول پرداخت می شود.

اقتصاد توریست محور احیا شود

چگینی اظهارداشت: جذب توریست و اقتصاد گردشگری نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های متولی مانند استانداری، جهادکشاورزی، راه و شهر سازی و سایر نهادهای فرهنگی می باشد.استفاده از فضای اتوبان و بزرگراه ها از ابیک، بویین زهرا و طارم، تاکستان برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی قزوین استفاده کنیم تا شهر را به خوبی به مسافران و گردشگران بشناسانیم و زمینه اقتصاد توریست محور و گردشگری را فراهم کنیم.

حمام قجر و سعدالسلطنه نمونه موفق شهرداری در جذب توریست

وی افزود: اگر اماکن شاخص مانند عالی قاپو، عمارت صفویه در اختیار شهرداری قرار گیرد بهتر از میراث فرهنگی می تواند عمل کند، حمام قجر و سعد السلطنه از نمونه های شهرداری در جذب گردشگر می باشد.

وی گفت: قزوین دارای بزرگترین کاروانسرای خاورمیانه و اب انبار تک گنبدی می باشد، اما شناخته شده نیست. رسانه ها و تفاهم نانه ها که قابلیت اجرایی شدن دارد می تواند زمینه ساز معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی ثزوین در کشور باشد.

از فضای تبلیغاتی اتوبانها و بزرگراهها استفاده شود

چگینی با اشاره به فضای تبلبغاتی در اتوبانها و بزرگراه های منتهی به قزوین گفت: اتوبانها و آزاد راه ها در اختیار هر سازمانی است شورا و شهرداری بروند تفاهم کنند و مجوزهای لازم را برای فضای تبلیغی قزوین و ظرفیت های آن فراهم کنند.همان کاری که قم از ابتدای اتوبان تهران تا قم انجام داده است.
باغستان به عنوان یک اکولوژی عالی بهترین مکان برای اماکن تفریحی و گردشگریست.

تجمیع عوارض و ۹درصد ارزش افزوده در اختیار شهرداری قرار گیرد

وی با اشاره به درآمد پایدار حوزه شهری گفت: شهرداری اگر بخواهد به منابع پایدار برسد باید طرح و لوایحی را دولت به مجلس ببرد تا از این وضعییت بیرون بیاید، بحث تجمیع عوارض در سال ۸۳ شروع و قرار شد با افزایش سالانه به ۵۰ درصد برسد اما از ۹درصد ارزش افزوده تنها ۳درصد ان به شهرداری می رسد و بقیه را دولت برداشت می کند. اگر همین ارزش افزوده را تمام و کامل در اختیار شهرداری قرار دهند بخش بزرگی از مشکلات شهری حل می شود.

دست شهرداری در جیب شهروندان است

چگینی افزود: یک شیوه این است که تمام اعتبارات را در اختیار شهرداری قرار دهند، روش دیگر در آمد از شهروندان است یعنی شهرداری دست در جیب مردم کند. تا زمانی که دست شهرداری در جیب شهروندان است وضعیت مالی بهتر نمی شود.یعنی با فقیر تر شدن مردم منابع شهرداری در کمیسیون صد، عوارض ساخت و ساز هم کوچک تر می شود.

وی با اشاره به عملکرد سازمانی گفت: برای دادن انگیزه کاری و چالاک سازی شهرداری نیازمند کارهای اساسی و زیر بنایی می باشد، برون سپاری کارهای شهرداری و کاهش حقوق بگیران این سازمان است هرچه فربه تر شود حقوق و هزینه های جاری بیشتر می شود. باید چارت سازمانی وزارت کشور لحاظ گردد،کارکنان شهرداری تبدیل وضعیت شوند.

مابه التفاوت حقوق پرسنل از سال ۹۲ تا امروز پرداخت نشده است

چگینی گفت: برخی کارکنان هستند ۱۵سال سابقه دارند اما بلاتکلیف هستند، کار کنان شهرداری اغلب امنیت شغلی ندارند ، معیشت آنان کمتر مورد توجه قرار گرفته، مابه التفاوت حقوق پرسنل از سال ۹۲ پرداخت نشده، حقوق برخی فنی کاران، بخش های اجرایی و عمران به موقع پرداخت شود. این موارد باعث شده انگیزه کاری پرسنل پایین بیاید.

دولت الکترونیک راهکار مقابله با فساد سیستمی

چگینی ضمن انتقاد به بروکراسی حاکم بر سازمانها و شهرداری گفت: در خصوص مبارزه با فساد نمی توان با سیستم ناقص پیش رفت. سیستم از انسان محور باید به سمت اتوماسیون تغییر کند و مردم خدمات خود را از اتوماسیون دریافت کنند. گلوگاه های فساد شناسایی شود، شورا به عنوان یک دستگاه ناظر هم به وظایفش عمل کند و تصمیمات شورا در حوزه پیشگیری از تخلف و فساد ضمانت اجرایی داشته باشد.

 

وی گفت: در برخی قرارداد ها شهرداری قرارداد سفید امضا می کند یا قرارداد های یک ماهه و سه ماهه، دوماهه با افراد می بندد، فساد در شهرداری سیستماتیک است یعنی ساختار فساد ایجاد می کند، اگر به سمت اتوماسیون و دولت الکترونیک حرکت کنیم و مراجعات کاهش یابد می توان در مبارزه با فساد موثر عمل کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها