خبرهای داغ:
در میزگرد بسیج مطرح شد:

اتاق شیشه ای برای مهار تخلفات/ جلسات محرمانه نداریم

احمد قدسی پور در میزگرد بسیج با تبیین برنامه های احمد خورگامی گفت: با شفافیت عملکرد شوراها و اتاق شیشه ای تخلفات مهار و هیچ چیزی از مردم نباید پنهان شود.
کد خبر: ۹۳۵۱۲۳۸
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

انتخابات عرصه رقابت تفکرهای مختلف برای ورود به عرصه سیاست و مسئولیت ها می باشد و هرکس بتواند طرح های خوبی ارایه دهد مردم به وی اقبال بیشتری نشان می دهند.شورای شهر بزرگترین آزمون نامزدها برای ورود به عرصه کار و خدمت می باشد. خبر گزاری بسیج در میزگردی با دعوت از سید صادق قدسی پور مشاور و نماینده احمد خورگامی نامزد شورای شهر قزوین به تبیین دیدگاه ها و برنامه های وی پرداخت.

 

سید صادق قدسی پور ضمن تبیین برنامه های احمد خورگامی گفت: شورای شیشه ای می تواند با شفافیت خود را در معرض قضاوت مردم بگذارد،عملکردها را نقد و راه حل را ارائه بدهند. بسته بودن فضای شورا که در این دوره هم مشهود بود یکی از دلایل بی اعتمادی مردم بوده است.
وی افزود: جلسه محرمانه نداریم بلکه صحن باید علنی باشد،مگر قبل از جلسه یکی یا چند نفر از اعضای شورا در خواست رسمی برای غیر علنی بودن را به ریاست شورا ارایه دهند. اینکه تمام موارد در پشت درهای بسته انجام شود منبع فساد و ناکارآمدی خواهد شد.

نگاه شایسته سالاری به مدیریت شهری

قدسی پور گفت: از دیگر وظایف شوراها قانونگذاری و انتخاب شهردار است که مدیریت اجرایی شهر در اختیار چه کسی قرار گیرد، اگر نگاه از کارآمدی و شایسته سالاری به سمت نگاه سیاسی و جناحی برود قطعا موفقیت حاصل نخواهد شد که متاسفانه تا امروز این اتفاق در مدیریت شهری به عنوان یک امر رایج بوده است.

وی تصریح کرد: نگاه احمد خورگامی به عنوان کاندیدای شهری به سمت شایسته سالاری در انتخاب شهردار است.

شورا خرد جمعی برای مدیریت شهر است

 

شورا خرد جمعی است اما هرکس به سهم خودش در قانونگداری، نظارت موثر است.در حوزه کسب درآمد باید نگاه اقتصاد مقاومتی و درآمد پایدار برای شهرداری در مدیریت شهری باشد.

نماینده و مشاور احمدخورگامی گفت: با توجه به گرانی و تورم، خرید و فروش مسکن درآمد های ناشی از آن بسیار کاهش یافته، خورگامی معتقد است باید به سمت کدهای درآمدی جدید پیشرفت.

 

تهاتر املاک برای پرداخت بدهی شهرداری

وی تصریح کرد: در خصوص بدهی بانکی شهرداری قزوین، تهاتر زمین و املاک صورت گیرد، در بحث ترافیک طرح های بلند مدت، کوتاه مدت،میان مدت با نظر کارشناسان تهیه کردند.در بررسی مشکلات شهری خورگامی معتقد است که اولویت پل ها به درستی لحاظ نشده است. بلکه ابتدا سواری ها از این طرح منتفع شدند.

قدسی پور افزود:در این طرح پیاده روها، دوچرخه باید در اولویت قرار می گرفت تا تردد ها بیشتر با دوچرخه و پیاده روی صورت گیرد و مردم با چالش جدی مواجهه نشوند، وسایط نقلیه سواری در مرحله آخر طرح قرار گیرد.

حل معضل ترافیک با طرح ها نو

وی گفت:از دیگر مشکلات شهری که هسته شهر را با چالش مواجهه کرده نداشتن پارکینگ است. با توزیع عدالت محور و تمرکز زدایی از مرکز شهر می توان بخش زیادی از این معضلات ترافیکی حل خواهد شد.

قدسی پور با اشاره به برنامه ریزی خورگامی در حوزه ترافیک شهری گفت: آقای خورگامی از مشاوران بزرگ ترافیک شهری در تهران و کشور مشورت گرفتند، برنامه هایی با قابلیت اجرا و کم هزینه بودن را پیگیری و تدوین کردند.جذب سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تفریح و ورزش توریست برای شادابی شهروندان لحاظ شده است.

درآمد گردشگری حلقه گمشده شهر است

وی اظهار داشت: در آمد اقتصادی از گردشگری حلقه مفقوده شهر است که با توجه به ظرفیت و امکانات موجود می توان تحول اساسی ایجاد کرد که در این زمینه هم طرح های همه جانبه پیش بینی شده است.

قدسی پور افزود: طرح هایی که آقای خورگامی در نظر دارند، طرح تفکیک زباله از مبدا می باشد.نرم افزاری تهیه شد، پرزنت صورت گرفت، در محمدیه و الوند هم آزمایشی انجام شداما استقبال نشد و طرح بایکوت ماند. هوشمند سازی شهر در این زمینه یکی از موارد اصلی دولت الکترونیک است تا مردم کمتر به تردد های غیر ضرور بپردازند.

۸/۵میلیارد در حوزه قهرمانی هزینه شده است

وی گفت: از دیگر برنامه های احمد خورگامی در صورت ورود به شورای شهر، توجه ویژه به معیشت کارکنان شهرداری می باشد.در چارچوب قانون و اختیارات لحاظ شده در خرد جمعی پارلمان محلی پیگیری خواهد شد.

مشاور احمد خورگامی گفت: دادن انگیزه به کارکنان شهرداری از نگاه ایشان بسیار حایز اهمیت است. نگاه ضابطه مند بجای رابطه حتما پیگیری خواهد شد تا زمینه ساز کار آمدی انجام شود. توزیع عادلانه امکانات در نواحی منفصل و حاشیه شهر صورت گیرد. در برخی مناطق مانند کانال مادر ۷/۵میلیارد تومان هزینه شده که اگر در نواحی منفصل این مبلغ هزینه گردد چه تحولی در حوزه های مختلف نواحی منفصل انجام می شود.

ورزش قهرمانی به حیات خلوت تبدیل شده است

قدسی پور گفت: در خصوص ورزش های قهرمانی باید تجدید نظر شود. از ۸/۵میلیارد پول که برای ورزش قهرمانی اختصاص یافته مبلغ۴/۵میلیارد برای ورزش و بقیه خارج از ورزش قهرمانی هزینه شده است تبدیل شدن ورزش قهرمانی به حیات خلوت یکی از مشکلات پیش رو در ورزش قهرمانی است که تا امروز موفقیت چندانی کسب نکرده است.

هیچ چیزی پنهانی برای مردم نداریم

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های ایشان همان احیای شورایارهای محله می باشد که بتوانند راهکار ارائه دهند و بازوان مشورتی شورا در مواجهه با مشکلات باشند.حضور دستگاه ها و نهادهای مرتبط در صحن شورا جهت گزارش و پاسخگویی از دیگر برنامه های شهری می باشد که خورگامی به عنوان نامزد انتخابات پیگیری کردند.
برای مشارکت مردم با سمن ها و گروه های مختلف در طی سالیان ارتباط خوبی داشته که در حوزه گردشگری،محیط زیست، ترافیک، معضلات شهری استفاده خواهد شد.

مشاور احمد خورگامی در پایان گفت: الگو برداری از طرح های موفق گردشگری در شهرهایی مانند تبریز و اصفهان یا دیگر نقاط کشور هم کار شده تا بتوان آینده خوبی را برای شهروندان رقم زد. ایشان معتقد است که با شفافیت می توان از بحرانها عبور کرد.بسیاری از تخلفات مالی با شفافیت به وجود نمی آید. برای این کار توجه ویژه به رسانه ها از دیگر مواردیست که که طرح و برنامه های آن نوشته شده است. ایشان معتقد است هیچ چیزی نباید از مردم پنهان شود.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها