خبرهای داغ:
عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان:

القای مهندسی انتخابات از سوی دشمن بی‌معنا است/ فعالیت ۶ هزار ناظر انتخاباتی در استان همدان

همدان-عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: القای مهندسی انتخابات از سوی دشمن بی‌معنا است و در کشور انتخاباتی سالم، امن و رقابتی در سطح بالا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۱۸۹۲
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
القای مهندسی انتخابات از سوی دشمن بی‌معنا است/ فعالیت ۶ هزار ناظر انتخاباتی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نباتی در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه خداوند متعال انسان را موجودی دارای اختیار و اراده خلق کرد به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: طی ۴۲ سال گذشته ملت ایران از فرصت انتخابات به خوبی استفاده کرده است و این نعمت بزرگ مرهون هدایت‌های امام راحل است که انقلاب و نظام را بر اساس جمهوری اسلامی بنا کرد و جمهوری ظرف و شکل این نظام و اسلام محتوای نظام است.

وی با بیان اینکه امام راحل اعتقاد و اعتماد کامل به انتخابات و نظر و رأی مردم داشت، گفت: امام راحل ۴۶ روز پس از پیروزی انقلاب جریان همه‌پرسی راه انداخت که در جهان بی‌نظیر بود و در ۱۲ فروردین سال ۵۸ انتخابات برای تعیین نوع و مدل حکومت برگزار شد که پس از آن مدل حکومتی ما جمهوری اسلامی شد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در سال اول انقلاب پنج دوره انتخابات برگزار شد، به برگزاری نزدیک به ۴۰ انتخابات در طول ۴۲ سال گذشته اشاره و عنوان کرد: تحت هر شرایط سخت و وجود هرگونه متغیر‌های طبیعی و دست ساخته بشر انتخابات برگزار می‌شود و حتی یک روز هم در برگزاری انتخابات تاخیر نیافتاد که این افتخار نظام است.

وی با تاکید بر اینکه نعمت انتخابات را امام راحل بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال به صورت واقعی و حقیقی در اختیار ملت ایران قرار داد، گفت: البته بعد از انقلاب مشروطه تا سقوط حکومت پهلوی ۱۷ دوره انتخابات برگزار شد که به معنای واقعی انتخابات نبود و تنها به صورت شکلی برگزار شد.

نباتی در تبیین فعالیت شبکه نظارت بر انتخابات استان با تاکید بر اینکه در سیستم انتخاباتی کشور تقلب معنا ندارد و انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود، بیان کرد: القای مهندسی انتخابات از سوی دشمن بی‌معنا است و در کشور انتخاباتی سالم، امن و رقابتی در سطح بالا برگزار می‌شود.

وی به حضور چشمگیر و با شکوه مردم در انتخابات اشاره و عنوان کرد: مردم استان ساعاتی قبل از آغاز انتخابات در شعب اخذ رأی حاضر بودند و دست اندرکاران انتخابات را در ساعات اولیه برگزاری انتخابات با حضور گرم خود غافلگیر کردند.

نباتی ضمن دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با این حضور پرشور مردم یک انتخابات با مشارکت بالا در بعد ریاست جمهوری که انتخابات ملی است، داشته باشیم و بتوانیم نظام را با این حضور در برابر دشمنانی که در کنار مرز‌ها همچون گرگ و گربه صف کشیدند، قوی و قوی‌تر کنیم و در مجامع بین المللی در کنار دوستان و دشمنان با اقتدار نظام خود را بالا ببریم.

وی به وجود مشکل و اختلال سیستم الکترونیکی انتخابات در ساعات اولیه صبح اشاره و عنوان کرد: در ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح در برخی شعبه‌ها شرایط خاصی به وجود آمد و سیستم الکترونیکی دچار مشکل شد که با استعلام از شورای نگهبان و دریافت مجوز از مدیرکل انتخابات هیئت مرکزی، به صورت دستی فرایند انتخابات انجام شد تا مردم معطل نشوند که پس از ساعت اعلام شده مشکل برطرف شد و تنها برای ۴ درصد از رأی دهندگان این مشکل به وجود آمد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان در خصوص تخلفات صورت گرفته در فرایند انتخابات بیان کرد: تلاش تمام دست اندرکاران بر این است که اگر تخلفی در شعب اخذ رأی و محیط پیرامون صورت می‌گیرد آن را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرایند برگزاری انتخابات الکترونیکی امسال مشکلات ما را نسبت به سال گذشته بیشتر کرده است، تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از کمبود تعرفه در شعب اخذ رأی دریافت نشده، ولی این دغدغه وجود دارد که در برخی شعبه‌ها به دلیل ازدحام با کمبود تعرفه مواجه شوند که در نهایت از طریق شهرستان و یا استان این مشکل رفع می‌شود.

نباتی با اشاره به اینکه بر اساس حضور میدانی امسال میزان مشارکت مردم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، یادآور شد: در سطح استان ۶ هزار ناظر در حال انجام ماموریت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار