کلیدواژه اصلی در بحث انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است

امام جمعه موقت سمنان گفت : کلیدواژه های اصلی در بحث انتخابات، مشارکت حداکثری پای صندوق های رای و تشکیل دولت انقلابی در تراز نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۵۲۰۳۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در وبینار کشوری تجلی حضور مشارکت حداکثری با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و به میزبانی این دانشگاه گفت : دو کلیدواژه اصلی در مبحث انتخابات اصل مشارکت حداکثری پای صندوق های رای و دیگری تشکیل دولت انقلابی در تراز نظام اسلامی است .
وی تاکید کرد : شکل‌گیری دولتی کارآمد و انقلابی گامی مهم در برابر فشار حداکثری نظام سلطه و استکباری و گامی بلند برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و گام‌های بعدی آن تا تحقق تمدن نوین اسلامی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد : حضور حداکثری و مشارکت بالا پای صندوق‌های رای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مایوس و توسعه همه‌ جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.
وی با تشریح رای استقرایی و رای استمراری، رئیس جمهور را در کشورمان نماد اقتدار نظام دانست و بیان کرد : اگر رئیس جمهوری دارای رای بالایی نباشد و در انتخابات شرکت کنندگان کم باشند نشان دهنده ضعف نظام اسلامی است .
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد افزود : اقتدار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات ایجاد خواهد شد و تثبیت‌ کننده موقعیت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ‌ای و بین‌المللی است.
ایشان ضمن اشاره به جنگ 12 روزه غزه و پایان حکومت 12 ساله نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، بر جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تاکید کرد .

امام جمعه موقت سمنان در بخش پایانی سخنان خود گفت : دشمنان به دنبال کمرنگ نشان دادن حضور مردم پای صندوق‌های رای هستند و برای این هدف از شیوه‌ها و روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند اما ملت انقلابی و مردم جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند همواره به آرمان‌های این انقلاب و امام پایبند هستند.
وی همچنین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای را کارآفرینی، ارتقای مهارت و ایجاد توانمندی در جوانان دانست و بزرگترین ویژگی دانشگاه فنی و حرفه ای را تکیه بر توانمندی داخلی عنوان کرد .

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در این وبینار ضمن خیرمقدم گفت : انتخابات" به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران طی سالهای گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.
وی خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) فرمودند:انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما بازخورد آن طی سال‌ها باقی خواهد ماند، از این رو انتخاب و حضور در انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود .
رضا نقدی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان وظیفه خطیری عهده دار هستند، بیان داشت‌: دانشگاهیان با افزایش آگاهی عمومی می توانند مردم را نسبت به اهداف شوم دشمنان هوشیار کنند و برای برگزاری هرچه باشکوه ‌تر انتخابات تلاش کنند.
ایشان وظیفه دانشگاهیان را ذیل بیانیه گام دوم، روشنگری ، اطلاع رسانی و هم افزایی به بهترین شکل ممکن دانست و بیان داشت : انتخابات یکی از جلوه‌های افتخارآمیز و مهمّ مردم‌ سالاری دینی برای کسب استقلال و آزادی و برخورداری مردم از حقّ تعیین سرنوشت خویش است
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این انقلاب و امنیت کشور به راحتی به دست نیامده است و در این راه جوانان بسیار‌ به افتخار شهادت و جانبازی نائل شده اند و امروز وظیفه ماست که از خون و آرمان های‌ شهدا و همچنین ارزش های انقلاب و نظام حراست کنیم.

نقدی افزود : افزایش شتاب علمی و توجه ویژه به عقب ماندگی های علمی گذشته در این بیانیه گام دوم ذکر شده و راه جبران این عقب ماندگی ها نیز، احساس مسئولیّت بیشتر و کار علمی جهادی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار