دکتر اسد زندی:

خدمات سلامت معنوی مناسب با عقاید و دیدگاه های دین اسلام ارائه نمی شود

دکتر اسد زندی گفت: خدمات سلامت معنوی در ایران در بسیاری از مراکز در حال اجرا است ولی متاسفانه جنبه جامعه نگر ندارد یعنی خدمات مناسب با باورها، عقاید و دیدگاه های دین اسلام و مردم مسلمان کشور ما ارائه نمی شود.
کد خبر: ۹۳۵۲۱۲۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: خدمات سلامت معنوی در ایران در بسیاری از مراکز در حال اجرا است ولی متاسفانه جنبه جامعه نگر ندارد.

 

خدمات سلامت معنوی مناسب با عقاید و دیدگاه های دین اسلام ارائه نمی شود

 دکتر اسد زندی دبیر کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در وبینار آسیب شناسی خدمات سلامت معنوی در ایران گفت: خدمات سلامت معنوی در ایران در بسیاری از مراکز در حال اجرا است ولی متاسفانه جنبه جامعه نگر ندارد یعنی خدمات مناسب با باورها، عقاید و دیدگاه های دین اسلام و مردم مسلمان کشور ما ارائه نمی شود.

وی افزود: خدمات سلامت معنوی بیمارستانها شامل ارزیابی وضع معنوی و ارجاع توسط پزشک، مراقبت معنوی توسط پرستار، مشاوره معنوی توسط مشاور معنوی و فراهم آوردن شرایط محیطی رشد معنوی توسط مدیر بیمارستان است.

دکتر اسد زندی بیان داشت: علی رغم توجه و اهمیتی كه در سا لهای اخیر به مقوله معنویت در حیطه بهداشت و درمان و به ویژه مراقبت معنوی، معطوف گردیده است و با وجود ایرانی و مسلمان بودن ما و توجه به نقش گسترده، عمیق و تاریخی معنویت و مذهب در نهاد تك تك افراد و حوز ه های اجتماع ایرانی، هنوز بیمارستانها نیاز به حركت در راستای ارتقای مراقبت معنوی دارند.

دبیر کارگروه سلامت معنوی دانشگاه گفت: دین اسلام بسیار تاکید می کند که اگر کسی میخواهد آموزشی در زمینه ی ارتقاء سطح سلامت معنوی باید حتما خود او عامل باشد به توصیه هایی که می کند

وی عنوان کرد: اگر ما میخواهیم آموزش ها را در دانشگاه ها انجام بدهیم باید از مدل های رفتاری استفاده کنیم و یادگیری مبتنی بر مسئله یک فن آموزشی دانشجو محور می باشد که درآن دانشجویان از طریق تجربه ی بدست آمده از همکاری با یکدیگر در مورد موضوعی به فراگیری علم بپردازند و دانشجو بتواند درکنار بیمار و خانواده به شکل الگو عمل کند.

دکتر اسد زندی در پایان گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله این کار را شروع کردیم و این الگو می تواند در سایر دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد وی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم خدمتگزاران شایسته ای برای مردم کشور و بیماران باشیم.

ارسال نظرات