حضورخادمین آستان قدس رضوی در امامزادگان شهرکرد؛
جشن میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و شکرگزاری حضورحداکثری مردم ولایتمداری ایران اسلامی در انتخابات 1400در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۲۲۷۹
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم با شکوه که با حضور جمعی از خادمین آستان قدس رضوی برگزارشد نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان با تبریک دهه ی کرامت و خجسته میلاد کریمه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام،حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و فرخنده میلاد با سعادت ثامن الححج حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام،حضورحداکثری مردم ولایتمداری ایران اسلامی در انتخابات 1400را گرامیداشت.

حجت الاسلام محمد ابراهیم حجت پناه به بیان بخشی از فضایل حضرت امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام یازدهم ذیقعده سال 148 هـجری قمری در مدینه ی منوره دیده به جهان گشود.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: دوران امامت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام پس از شهادت حضرت پدر گرامیش حضرت امام موسی کاظم علیه السلام 20 سال دوران امامت آن امام همام از عصر هارون آغاز شد، با این که شرایط بسیار سخت بود امام امامت خود را آشکار و هدایت مردم را شروع کردند.

حجت الاسلام حجت پناه به علم فراوان آن حضرت اشاره کرد و افزود: آن حضرت را عالم آل محمد لقب دادند، خود حضرت امام رضا علیه السلام در مورد دانش بی کران حضرتش و برتری بر اندیشمندان و متفکّرین علوم مختلف می فرمایند" زمانی من در مسجدالنبی می نشستم و در آن موقع دانشمندان زیادی در مدینه بودند، هرگاه یکی از آن ها در پاسخ پرسشی عاجز می گشت و دیگران هم نمی توانستند از عهده جواب برآیند، همگی به من اشاره می کردند و مسائل مشکل را مطرح می کردند و من پاسخ همه آن ها را می دادم ".

در ادامه روحانی کاروان سفیران نور(خادمان حضرت امام رضا علیه السلام) در این مراسم با تبریک دهه ی کرامت و میلاد با سعادت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات،به بیان خاطراتی از کرامات امام رضا علیه السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین وزیر مقدم در ادامه به ویژگی‌های اخلاقی عالم آل محمد،حضرت امام رضا علیه السلام  اشاره و گفت: حضرت امام رضا علیه السلام به اخلاق عالی و ممتاز آراسته و بدین‌سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب کرده بودند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم و تأثیرگذار گسترش فرهنگ تشیع، وجود زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان اسلام برای پابوسی امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است که امیدوارم همه ما در زندگی خود سیره اهل بیت علیهم السلام را جاری و ساری کنیم .

تلاوت آیاتی چند از کلام نورانی وحی، شعر خوانی یکی از شاعران آیینی، مولودی خوانی، خیر مقدم گویی خادم یار رضوی و مدیر هیات رزمندگان اسلام استان  به سفیران نور و حضار ،همچنین تجلیل از بانوان خادمیاران رضوی شهرکرد از دیگر برنامه های دهه کرامت، جشن میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و شکرگزاری حضور حداکثری مردم ولایتمداری ایران اسلامی در انتخابات 1400در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

ارسال نظرات