بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ضمن تجلیل از مردم برای مشارکت غرورآفرین در انتخابات 28 خرداد، بر لزوم استفاده دولت سیزدهم از ظرفیت علمی و تخصصی نخبگان دانشگاهی در اتخاذ تصمیمات و تعیین راهبردهای حل مسائل گلوگاهی کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۴۹۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران طی بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید و همچنین با تجلیل از مردم برای مشارکت غرورآفرین در انتخابات 28 خرداد، بر لزوم استفاده دولت سیزدهم از ظرفیت عظیم علمی و تخصصی نخبگان دانشگاهی در اتخاذ تصمیمات و تعیین راهبردهای حل مسائل گلوگاهی کشور تأکید کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امسال در حالی سالروز شهادت دانشمند بسیجی، "شهید چمران" را گرامی می‌داریم که ملت ایران با تأسی از یاد و نام شهیدان این مرز و بوم حماسه‌ای بزرگ در انتخابات 28 خرداد خلق کرده و دشمنان انقلاب را مأیوس ساختند.

علی‌رغم تبلیغات پرحجم رسانه‌های مزدور، شرائط خاص ناشی از همه‌گیری کرونا، وضعیت سخت معیشتی نشأت گرفته از بی‌تدبیر‌های داخلی و تحریم خارجی، اختلال و کندی روند اجرایی اخذ آراء و وسوسه خناسانی که مردم را دعوت به عدم مشارکت می‌کردند، حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای نمایش‌دهنده عزم راسخ و پیمان مستدام امتی بود که همواره در چهل سال گذشته همچو آبی زلال غبار طمع بدخواهان را از چهره انقلاب زدوده‌اند. بی‌تردید شکر خداوند متعال برای کسب این توفیق عظیم و تلاش همگانی در راستای حفظ و رشد این روحیه رسالتی است که بر دوش آحاد امت اسلامی به خصوص دانشگاهیان سنگینی می‌کند. هر چند که ملت انقلابی ایران بار دیگر از امتحان الهی سربلند بیرون آمده و کید دشمنان را بی‌اثر ساخت، لکن مهر ننگ و شرم بر جبهه خواص و گروه‌هایی نشست که نه تنها در این عرصه یاری‌گر انقلاب نبودند، بلکه با دمیدن در کوس تحریم انتخابات، آب به آسیاب دشمنان جنایتکار ایران و اسلام ریختند. بی‌شک این خیانت بزرگ هرگز از حافظه تاریخی مردمان این آب و خاک پاک نخواهد شد.

دولت سیزدهم در حالی از نیمه مرداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که با خود کوله‌باری از بیم‌ها و امیدهای مردم ایران را به دوش می‌کشد. امید به بهبود وضعیت اقتصادی، مبارزه استثناءناپذیر با فساد و تبعیض و بازگشت وضعیت عادی به جامعه با رفع خطرات ویروس کرونا و بیم از فراموش کردن وعده‌های داده شده در گاه انتخابات و انحراف از آرمان‌های انقلاب بعد از رسیدن به قدرت.

دولت سیزدهم در راستای تحقق امیدها و رفع نگرانی‌ها باید ضمن قدر دانستن فرصت خدمت‌گزاری ملت رشید ایران و جهاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب "سه موضوع کلیدی (1) تدبیر در راستای بهبود کارآمدی دولت؛ (2) ارتقاء سلامت قوه اجرایی و مبارزه بی‌امان و بدون استثناء با فساد و (3) شایسته‌گزینی و اتکاء بر جوانان متخصص، توانمند و انقلابی" را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن گرامی‌داشت روز بسیج اساتید و سپاس‌گزاری از آحاد ملت ایران بابت مشارکت غرورآفرین در انتخابات 28 خرداد، بر لزوم استفاده دولت از ظرفیت عظیم علمی و تخصصی نخبگان دانشگاهی در اتخاذ تصمیمات و تعیین راهبردهای حل مسائل گلوگاهی کشور تأکید کرده و بر پیگیری جدی این مطالبه از دولت سیزدهم اصرار می‌ورزد. امید است که با تدبیر منتخب ملت ایران ظرفیت معطل مانده نخبگانی کشور که کمتر در سال‌های اخیر در مسائل راهبردی کشور مورد توجه دولت بوده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و زمینه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از طریق تبدیل دانایی به توانایی هموار گردد.

والسلام ‌علی ‌عبادالله ‌الصالحین

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران

ارسال نظرات