سعــــــید زعفـــــری
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و استاندار اردبیل به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با حضور در منزل احد پازاج و علیرضا نیکخو از قهرمان و پهلوان ملی استان،از آنها تجلیل کردند.
کد خبر: ۹۳۵۲۵۵۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

دیدار فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و استاندار اردبیل با قهرمان و پهلوان ملی استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و اکبر بهنام جو  استاندار اردبیل  پیش از ظهر امروزبه مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با حضور در منزل احد پازاج و علیرضا نیکخو از  قهرمان و پهلوان ملی استان که در مسابقات بین المللی و جهانی برابر نمایندگان رژیم مجعول و منحوس صهیونیست به میدان نرفتند از آنها تجلیل کردند.

اکبر بهنام جو همزمان با دهه کرامت در دیدار با احد پازاج قهرمان ملی و مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: قهرمانانی که علیرغم توانایی و قدرت در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیست حاضر نشده و انها را به رسمیت نمی شناسند قهرمانان واقعی و  چهره های ماندگار استان و کشور هستند.

وی با بیان اینکه قهرمانان استان اردبیل با تلاش و مشکلات زیاد در اوج قدرت و قله قهرمانی سیده و از حق خود گذشت کرده اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند افزود: ابن افراد پله های انسانیت، اخلاق و منش قهرمانی را یکی پی از دیگری طی کرده و همیشه در ذهن ها ماندگار هستند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اقای پازاج یکی از چهره های ماندگار  تاریخ ورزش استان بوده و باید در زپینه های مختلف فرهنگی و الگوسازی از ظرفیت این قهرمان ملی استفاده کنیم.

وی افزود:از لحاظ مردانگی، وفاداری به نظام و انقلاب نقش قهرمانان ورزشی که در مقابل اسراییل از حق خود می گذرند کمتر از میادین جنگی نیست و  این اقدام درس آزادگی و مردانگی و وفاداری برای جوانان به ارمغان می آورد یک آرامش روحی برای ورزشکاران خلق می کند.

بهنام جو با اشاره به اینکه باید از تجربیات قهرمانان ملی در بحث فرهنگ سازی و اثر گذاری آن استفادا کنیم افزود: استان اردبیل دارای استعداد های ورزشی بالقوه است و برای شکوفا یاختن این استعدادها باید این قهرمانان ملی استان وارد عمل شوند.

این مسئول اضافه کرد: امروزه جامعه به قهرمانان ملی نیاز دارد و باید از خصلت و منش قهرمانان در حیطه فرهنگ سازی تربیت جوانان بهره مند شویم .

احد پازاج قهرمان ملی کشتی فرنگی دهه هفتاد متولد ۱۳۴۹ است که کشتی را از دوران ابتدایی آغاز کرده و مدال های رنگارنگی را در ایران، آسیا و جهان از ان خود کرده است و بارها به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده و کشورمان افتاخار آفریده است. پازاج در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون علیرغم آمادگی کامل در مقابل بازیکن اسرائیل حاضر نشده و نام او  به عنوان اولین ورزشکار ایرانی برای همیشه به عنوان چهره ماندگار در تاریخ کشورمان ثبت شده است. 

نیکخو  از قهرمانان به نام کشتی استان اردبیل نیز در مسابقات کشتی بین المللی  در برابر کشتی گیر رژیم صهیونستی حاضر به مسابقه نشد.

جهت دانلود خبر کلیک کنید

ارسال نظرات