مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره‌ نقش مؤثر اصحاب رسانه در گفتمان‌سازی تبلیغ گفت: استفاده از ظرفیت رسانه در گفتمان سازی تبلیغ یک اصل مهم است.
کد خبر: ۹۳۵۲۵۷۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه همه مسؤولان باید خود را مدیون شهدا بدانند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی استحکام و استقلال خود را مدیون خون پاک شهدا است لذا مسؤولان باید پست و مقام خود را در راستای پیشرفت کشور استفاده کنند.

وی با قدردانی از حضوری پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در هیچ انتخاباتی مثل انتخابات ۲۸ خرداد امسال این میزان از بمباران رسانه‌ای به‌ منظور کاهش مشارکت وجود نداشته ولی مردم علیرغم هشت سال سوءمدیریت دولت، استقبال خوب و مشارکتی پرشور داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه افزود: در سبک زندگی اسلامی آمده در کنار قبور شهدا باید قرآن تلاوت کرد زیرا ثمرات بسیار خوبی دارد.

مهدوی مهمترین کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: مهمترین کارکرد یک نهاد فرهنگی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و این رویش‌ها از طریق تجدید بیعت جوانان نسل جدید با آرمان‌های شهدا محقق می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه گفت: بهره‌گیری از رهنمودها و مشورت بزرگان و علمای استان و مدیریت سازمان در پالایش و نظام بخشی نیروی انسانی متناسب با مأموریت‌های جدید از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی حل برخی از مشکلات بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به سبک زندگی و افزایش معارف قرآنی بسیار به رشد جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد: در راستای توجه به معارف قرآنی در طول سال گذشته اقداماتی همچون؛ کارگاه های سبک زندگی قرآنی، همایش‌های تخصصی حافظان قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تربیت معلم سبک زندگی قرآنی، اعطای مدرک تخصصی حفظ به حافظان قرآن کریم در گیلان و توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه تبلیغ دینی در گیلان بیان کرد: در حوزه تبلیغات دینی در این مدت برنامه‌هایی از جمله ساماندهی فعالیت روحانیون مستقر در روستاها، اجرای طرح امام محله و راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر شهری انجام شده است.

وی از احداث پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در سال آینده و افزایش به ۲۰ پایگاه خبر داد و افزود: ساخت مجتمع فرهنگی و مسجد در مناطق کم‌برخوردار، اجرای طرح‌های فرهنگی ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر، پیگیری مشکلات اساسی مردم در خصوص مشکلات آبرسانی در مناطق کم برخوردار و فعالیت ویژه میدانی مدیران در ایام کرونا از جمله فعالیت‌های انجام شده در پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان در برهه‌های مختلف تاریخ ولایتمداری خود را نشان داده‌اند، تصریح کرد: در دوسال گذشته تجمعات زیادی مثل برگزاری تجمع عاشورائیان، فاطمی، سلیمانی‌ها و اربعین حسینی با هدف انعکاس ولایت‌مداری و تدین مردم گیلان در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است.

مهدوی با اشاره به پیشتازی سازمان تبلیغات در غسل و تدفین فوت شدگان کرونایی بیان کرد: در ایام اوج شیوع کرونا افراد بسیاری در این استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که در این راستا سازمان تبلیغات در ایام و غسل فوت شدگان کرونایی پیشتاز بوده و نگذاشتیم حکم پروردگار بر روی زمین بماند.

وی جشنواره حبیب را یکی برنامه و اقوام بسیار موثر در راستای فعالیت تشکل‌های دینی دانست و گفت: در یک سال گذشته و ایام کرونا تشکل‌های دینی اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است به این منظور جشنواره حبیب در گیلان برگزار شد و از فعالیت این تشکل‌ها تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه وحدت میان شیعه و سنی سر لوحه کار این سازمان قرار دارد، افزود: وحدت بین شیعه و سنی مورد توجه تبلیغات بوده و در عید غدیر در مناطق سنی نشین اطعام غدیریه توزیع شده است.

مهدوی با بیان اینکه بیانیه گام دوم یک منشور دائم به‌منظور پیشرفت کشور در ۴۰ سال دوم انقلاب است، تصریح کرد: تبدیل بیانه گام دوم انقلاب در ابعاد فرهنگی و قرآنی برای اقشار تاثیرگذار فرهنگی قرآنی مهم‌ترین هدف سازمان تبلیغات بوده و در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده و این جلسات ادامه دار خواهد بود زیرا نباید این بیانیه بعد از دوسال به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره‌ نقش مؤثر اصحاب رسانه در گفتمان‌سازی تبلیغ بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه در گفتمان سازی تبلیغ یک اصل مهم است و در این راستا لشکر رسانه‌ای با حضور جوانان ملازم شبکه تبلیغ در مساجد و محلات برگزار شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای پویشی توسط شبکه تبلیغ تحت عنوان خدمت کریمانه و تبلیغ به رسم رئوفانه در گیلان خبر داد و افزود: سازمان تبلیغات پیش‌بینی پخت ۱۴ هزار و ۸۸۸ وعده غذا و توزیع آن در بین مناطق محروم را پیش‌بینی کرده بود اما بر اساس آمار تاکنون ۳۰ هزار وعده غذایی توسط شبکه تبلیغ در استان توزیع شده‌ است.

مهدوی با اشاره به اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ افزود: کمک به رشد جمعیت، استحکام بنیان خانواده، حمایت از تشکل‌های دینی از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات در سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات