مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

تبلیغ فرهنگ ناب مغفول مانده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تبلیغ فرهنگ ناب نشأت گرفته از آموزه‌های دینی مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۵۲۶۸۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی‌برحق با تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) و تقارن این ایام با تأسیس سالروز سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم.

تبلیغ فرهنگ ناب مغفول مانده است

وی بیان کرد: عدم تقارن رشد این مقوله با مابقی حوزه‌های لازم در نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث شده است تا خلأها بسیار ملموس به چشم برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه فرهنگ مثل یک هوای جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ ناب نشأت گرفته از آموزه‌های ناب، تبیین و تبلیغش احتیاج به سازوکارها و الزامات ضروری که بعضاً مورد غفلت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در جوامعی که بودجه تبلیغات در آن از بودجه تسهیلات و نظامی بالاتر است، پیشی گرفتن عرصه فرهنگ متناسب با آن جوامع کاملاً مشهود است.

ولایی برحق با بیان اینکه اما در ایران اسلامی گسست جدی در این موضوع مشاهده می‌شود، ادامه داد: به این معنا که ما دائماً مورد هجمه، جنگ، شبیخون و پیکار جدی در حوزه فرهنگ قرار گرفتیم و نتوانستیم متناسب با آن مقابله کنیم و آفند و پدافند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس نخست ضرورت مسئله یادشده نیازمند بازبینی است، گفت: رشد و توسعه فرهنگ باید متناسب با رشد و توسعه مابقی عرصه‌های جامعه باشد، البته ظرفیت هنر ظرفیت توجه وافر و دائم به مبانی اسلام ناب محسوب می‌شود و کاملاً ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در این میان سازمان تبلیغات اسلامی که وابسته به نهاد ولایت فقیه است و در راهبری این جریان تأثیر بی‌بدیلی دارد، اظهار کرد: مجموعه‌ی مساجد، هیئات مذهبی، مجموعه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و ظرفیت‌های مردمی و نهادهای دینی، برخی از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به فضل خدا، به اذعان افراد منصف جریان اسلام ناب با تشکل‌های مردمی خودجوش که به نوعی در مجموع بازوها و ساختار واقعی سازمان تبلیغات اسلامی را تشکیل می‌دهند، توسعه یافته است.

ولایی برحق تصریح کرد: راهبری فرهنگ دینی از سوی نهادهای خودجوش مردمی که با نیروهای انسانی مانند روحانیت معزز، مبلغین و مبلغات، مادحین، هنرمندان متعهد و مجموعه تشکل‌ها و هیئات مذهبی، مساجد و مجموعه‌های قرآنی، تا امروز توانسته بارهای بزرگی از فرهنگ را به دوش بکشد.

وی متذکر شد: در عصر جدید، یعنی در گام دوم انقلاب متناسب با رشد مطالبات جامعه دینی و اتفاقاً هجمه فراوان تمدن پوشالی غرب به جریان اسلام ناب، تکالیف دوچندان بلکه صدچندان شده است.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار