امام جمعه ایلام:

صداقت و شهامت ۲ ویژگی شاخص قضات شایسته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ۲ ویژگی اصلی قضات شایسته و توانمند را صداقت و شهامت دانست و گفت: همه ارکان دستگاه قضایی استان باید در راستای تحقق عدالت اجتماعی اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۲۶۸۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در دیدار با رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که شاهد باشیم که پس از مراجعه به دستگاه قضائی استان، برای رفع مشکل خود به سایر نهاد و دستگاه ها متوسل نشود. 

وی افزود: اگر چنانچه قاضی به هر دلیلی در صدور حکم خلاف واقع رای داد، هر چند ممکن است از قاضی دیگر کاری ساخته نباشد، اما در مراحل بعدی این صداقت و شهامت دستگاه قضایی است که در این مواقع بر اساس ضوابطی که دارد یابد حکم خود را تصحیح کند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در مقاطعی نیز که این گونه اشتباهات رسانه ای می شود و احساس می شود طرف مظلوم واقع شده است، قضات وظیفه دارند به صورت جدی و در اسرع وقت گزارش شفاف را به مردم علام کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد کسی که به دستگاه قضایی استان مراجعه کرده است، دیگر برای پیگیری کارش به دفتر ما نیاید، واقعا این حس بدی است که طرف احساس می کند که باید از جایی نامه ایی بیاورد تا کارش مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: خواهش من این است که اگر کسی از دفتر ما نامه آورد، شما کارتان را انجام دهید، اگر واقعا مظلوم واقع شده است، باید به آن رسیدگی شود، اگر چنانچه ظالم است باید با آن برخورد و مجازات شود، اما اینکه ذی حق است یا ذی حق نیست، ظالم است یا مظلوم کار شماست چرا که ما بررسی نمی کنیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان از کسی که ظلم کرده و ستمگر است حمایت نمی کنیم، گفت: برای ما مهم ترین معیار عدالت است و اگر کسی از ‌دفتر ما نامه ای آورده است و جرم طرف هم محرز است، درخواست من این است که جرم آن طبق قانون اعمال شود و در مقابل نیز کسی هم که اگر بی گناه است نباید دلهره و اضطراب این را داشته باشد که در حقش اجحاف شده است.

وی تاکید کرد: از ضعیف ترین کسی هم که حتی قدرت حرف زدن را ندارد به صورت جدی حمایت خواهم کرد، منتها مجری عدالت شما هستید، مخصوصا در این شرایطی که رویکرد جدیدی برای دستگاه قضا انجام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: حرکت خوبی که بازرسی استان آغاز کرده است، واقعا قابل تقدیر و امید بخش است، و این اقدام طبیعتا نیاز به پشتوانه قضایی دارد که مواردی که ارجاع می شود، سریع رسیدگی شود و بازخورد آن مشخص شود.

لزوم احداث زائر سرا توسط آستان قدس رضوی در ایلام 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین  در دیدار با خادمان حرم رضوی با اشاره به افتخار میزبانی مردم استان ایلام از زوار کربلای حسینی و مشهد الرضا (ع) اظهار داشت: یکی از مواردی که به عنوان میزبانی امام رضا (ع) برعهده استان ایلام است احداث زائر سرا و استراحتگاه های مناسب برای زوار و توریست های مذهبی است.

وی افزود: استان ایلام داری مردمی ولایت مداری است و از برکت و حرمت امام رضا (ع ) پرچم و خادمین آن حضرت بسیاری مشکلات و دعاوی قضایی به ساده ترین وجه حل و مختومه شده است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: از میان ائمه معصوم علیهم السلام، امام رضا (ع) به کانون رافت و مهربانی شهرت داشته وزبانزد جهانیان است.

وی تاکید کرد: استقبالی که از صحن و سرای امام رئوف توسط زوار خارجی می شود تکلیف زا بوده و با توجه به همکاری و سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در بسیاری مناطق مختلف کشور، نیاز است این آستان مقدس به استان ایلام نیز نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوان از همان نقطه آغازین ورود زوار درصفر مرزی خدماتی شایسته به این عزیزان داده شود، چراکه استان ایلام خود از لحاظ شرایط اقتصادی ضعیف بوده و شرایط فعلی نیز جوابگوی نیاز زوار نیست.

ارسال نظرات