عباسی گفت:تولید برنامه های قرآنی از جمله برنامه شهد رمضان از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری بوده است که در ایام مبارک ماه رمضان از شبکه استانی آفتاب پخش شد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۶۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت الاسلام عباسی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان به فرمان امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیان برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان پرداخت.

وی به بیان اولویت های این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: خانواده، انقلاب اسلامی و فضای مجازی اولویت های این سازمان هستند که ۳۵ عنوان برنامه خاص تدارک دیده شده که از ابتدای امسال در حال برگزاری است.

عباسی افزود: توانمندسازی فعالان فرهنگی جزئی از اولویت های این سازمان بوده و هست که در همین راستا تا بحال ۶دوره برای مبلغان حاضر در مساجد شهری و دانشگاه های استان برگزار شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تولید برنامه های قرآنی از جمله برنامه شهد رمضان از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری بوده است که در ایام مبارک ماه رمضان از شبکه استانی آفتاب پخش شد.

وی با بیان اینکه در راستای مدیریت فضای مساجد نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: با همکاری سازمان اوقاف، سپاه روح الله استان و نمایندگی ولی فقیه در استان یعنی آیت الله دری نجف آبادی شیوه نامه مدیریت مساجد آماده شد که گامی رو به جلو و بلند محسوب می شود برای اینکه بتوان به مساجد رونق بیشتری بخشید که در این راستا از نظرات ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه ها و فعالان کانون های فرهنگی و هیئات استفاده شد.

عباسی ادامه داد: این شیوه نامه که نهایی شده، پس از ابلاغ نماینده ولی فقیه در استان عملیاتی می شود و بر طبق آن نحوه و ساز و کار فعالیت بخش های مختلف مساجد و مدیریت آن و نظارت نهادهای مختلف را تبیین کرده و زیرساخت های همکاری و تعامل بین فعالان مساجد را طراحی کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح دیگری که در برخی مساجد استان برگزار می شود، گفت: این طرح که در راستای تحکیم خانواده برنامه ریزی شده با همکاری سپاه روح الله استان و آستان قدس رضوی در ۳۰ مسجد منتخب برگزار می شود که در همین راستا از ظرفیت مدارس اطراف این مساجد جهت برگزاری کارگاه های مختلف و متنوع در زمینه تحکیم خانواده در استان استفاده می شود.

عباسی اظهار داشت: استان مرکزی در جشنواره‌ای که با عنوان مهرواره محله همدل برگزار شد توانست با همکاری فعالان مساجد هزار و ۹۰۳ مسئله، معضل و مشکل را احصا کند که با این کار توانست در میان ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هویت سازی از مفاخر استان از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: امروز و همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کشور، انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی و خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح می شود تا کودکان و نوجوانان بیشتر با مفاخر استان آشنا شوند.

عباسی افزود: همچنین کارگروه دیگری در حال آماده کردن محتوای هویت انقلابی شهرهای استان هستند که تا به حال برای شهر شازند به اتمام رسیده است. این محتواها پس از تهیه در تمام شهرهای استان در اختیار تیم طراحی قرار می گیرد تا بدست مبلغان و مروجان دینی برسد و آنان این هویت انقلابی را در سطح استان پخش کنند و کودکان و نوجوانان بتوانند با آن ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات