آیت اله دری نجف آبادی گفت: قضات در دستگاه قضایی بر اساس تحقیق و بررسی دقیق شرعی احکام را صادر کنند و اگر سهل‌انگاری در صدور احکام صورت گیرد مسئله قابل جبرانی نیست و آسیب‌های فراوانی وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۶۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز در دیدار شورا قضایی استان گفت: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی همچون امانتی ارزشمند و وسیله‌ای برای خدمت صادقانه به مردم است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و در راستای پیشرفت جامعه و تقویت منافع مردم حرکت کرد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه همت‌های بلند و اراده‌های قوی اگر در مسئولیت‌ها به‌کارگیری شوند عنایات خداوند مشمول حالمان خواهد شد و موجب پیروزی‌های بزرگ می‌شود  اظهار کرد: لذا در شرایط فعلی تنها راهی که می‌تواند انقلاب را از این پیچ حساس و سرنوشت‌ساز عبور داد بسیج عمومی و وحدت همه‌جانبه است که باید به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: قضات در دستگاه قضایی بر اساس تحقیق و بررسی دقیق شرعی احکام را صادر کنند و اگر سهل‌انگاری در صدور احکام صورت گیرد مسئله قابل جبرانی نیست و آسیب‌های فراوانی وارد خواهد کرد.

امام‌جمعه اراک اظهار کرد: قضات باید همواره رضایت خداوند را در نظر بگیرند چراکه اگر رضایت خداوند تنها مدنظر باشد عملکرد بر اساس حکم شرعی خواهد بود.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه پیشگیری در هر مسئله‌ای یک اصل مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود افزود: این مسئله در خصوص فساد و برخی از جنایت‌هایی همچون نفوذ بیشتر باید مدنظر باشد و اصل کار باید شناسایی سر شبکه‌های اصلی باشد و ریشه‌ای بررسی شود.

وی اضافه کرد: محوریت کار دستگاه قضایی باید پیشگیری باشد چراکه این کار موجب می‌شود کشور از بسیاری از تهدیدات در امان باشد که در اینجا حکم می‌کند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تعامل و هم‌افزایی را با دستگاه قضایی داشته باشند و قوه قضائیه هم در هوشیاری صددرصدی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسئله نظارت همه‌جانبه توسط دستگاه قضائی یک اصل مهم دیگر است که اگر به معنای واقعی نظارت همه‌جانبه انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام‌جمعه اراک افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی درست به مردم باید همواره مدنظر دستگاه قضائی باشد چراکه آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح موجب همراه شدن مردم خواهد شد و قطعاً برکات زیادی خواهد داشت.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بر روی آموزش دانش آموزان به‌عنوان همراهان دستگاه قضایی باید یک اولویت باشد و این می‌تواند در آینده مدیریت دستگاه قضایی و فرهنگ‌سازی بسیار خوب باشد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: تحقق سلامت حقوقی جامعه بر عهده دستگاه قضایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: در دستگاه قضایی همواره باید استقامت و صبر موردتوجه باشد و افرادی که در دستگاه قضایی خدمت می‌کنند باید الگوی همه مردم باشند و این تنها مختص قضات نیست بلکه خانواده بزرگ دستگاه قضائی باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تربیت قاضی در تراز انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی باید یک اولویت مهم باشد چراکه آینده و سلامت همه‌جانبه قوه قضایی را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات