استاندارهرمزگان:

شهید بهشتی الگویی برای تمامی فعالان دستگاه قضایی است

استاندارهرمزگان، شهید بهشتی را الگویی بزرگ برای تمامی فعالان در دستگاه قضایی دانست که دستگاه قضایی را در راستای گسترش عدالت در کشور پایه گذاری کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۹۵۸
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،فریدون همتی  در پیامی، ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله دکتر بهشتی و سایر شهدای واقعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و فرارسیدن هفته قوه قضاییه را به کارکنان این دستگاه در استان هرمزگان تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: شهید آیت الله دکتر بهشتی از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و بزرگان انقلاب اسلامی ایران بود که ریاست دستگاه قضائی کشور از جمله مهم ترین مسوولیت های این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
وی افزوده است: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، توانسته با تکیه بر قانون اساسی و قوانین اسلامی، اقدامات موثری را برای اجرای عدالت، دادخواهی عادلانه و برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان صورت دهد.
به گفته استاندار هرمزگان، تلاش گسترده قوه قضاییه تاثیرات بسیاری را در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم داشته که این امر یکی از محورهای مهم در ارتقا شاخص های امنیتی محسوب می شود.
همتی در این پیام عنوان کرده است: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تلاش وافری برای برخورد با متخلفین، مجرمین و مفسدین داشته و پیشرفت های مطلوبی را در رسیدگی به جرائم و صدور احکام متناسب از سوی این قوه شاهد بوده ایم.
هفته آغاز تیر ماه به یاد شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران انقلاب اسلامی در واقعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
شهید آیت الله دکتر بهشتی از یاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) و بزرگان انقلاب اسلامی ایران بود که ریاست دستگاه قضایی کشور از جمله مهم ترین مسوولیت های این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات