سردار نائینی با بیان اینکه انتخابات، انقلاب اسلامی را یک‌بار دیگر واکسینه کرد، افزود: رأی در شرایط جنگ نرم معنای متفاوت و ارزش راهبردی دارد و یک تودهنی محکم به جبهه ضد مشارکت و تفکر لیبرالی در اداره کشور بود.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۱۸
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مشاور فرمانده کل سپاه در جلسه شورای راهبردی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات 28 خرداد، پدیده‌ای منحصربه‌فرد، بی‌نظیر و به تعبیر مقام معظم رهبری حماسه‌ای شورانگیز بود.

* انتخابات 28 خرداد منحصربه‌فرد بود

وی با بیان اینکه انتخابات 28 خرداد منحصربه‌فرد بود زیرا آنچه اتفاق افتاد مقابله با جبهه ضد مشارکت بود، تصریح کرد: پدیده محوری این انتخابات، مشارکت برای مقابله با جبهه ضد مشارکت بود. مقابله با جبهه‌ای کاملاً سازمان‌یافته که از حدود یک سال قبل عملیات هدفمند و از پیش طراحی‌شده خودش را با هدف مشروعیت زدایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده بود.

* هدف دشمن تبدیل انتخابات به ضد خودش بود

این محقق و پژوهشگر جنگ نرم عنوان کرد: کاهش مشارکت مردم، امنیتی کردن فضای کشور و مقابله با انتخابات آگاهانه مردم، سه هدف اساسی در این انتخابات توسط جبهه ضدانقلاب و معارض نظام بود. هدف دشمن این بود که انتخابات را به ضد خودش تبدیل کند و با انتخابات موجودیت نظام و امنیت کشور را هدف قرار دهد.

* حماسه شورانگیز ملت ایران، شکست استراتژی تحریم انتخابات بود

وی ضمن بیان اینکه جریان غرب‌گرای داخلی و جبهه معارض خارجی این هدف را توأمان دنبال می‌کردند و هر کار ممکنی که برای ایجاد ناامیدی، ترس و نفرت لازم می‌دانستند، انجام دادند، گفت: آن‌ها همه ظرفیت‌ها و داشته‌های خود را فعال کردند تا انتخابات 28 خرداد را دچار مشکل سازند. بنابراین حماسه شورانگیز ملت ایران، شکست استراتژی تحریم انتخابات بود.

*حضور مردم با بصیرت به‌دوراز هیاهو، هیجان سیاسی و تأثیرپذیری از عملیات فریب از پدیده‌های انتخابات بود

نائینی حضور مردم با بصیرت و هوشمند ایران به‌دوراز هیاهو، هیجان سیاسی، توهین، تخریب، تأثیرپذیری از عملیات فریب و جنگ شناختی و روانی و انتخاب آگاهانه‌شان را پدیده دیگر این انتخابات برشمرد و اظهار کرد: این هم یکی دیگر از نشانه‌های بلوغ سیاسی ملت ایران بود که در طراز انقلاب اسلامی انتخاب کردند. مردم شجاعانه آمدند، افتخار آفریدند، آگاهانه انتخاب کردند و انتخاب آن‌ها تحت تأثیر شیطان‌هایی که در بهره‌گیری از مهارت‌های عملیات روانی و تبلیغات پروپاگاندایی، افکار عمومی را فریب می‌دهند، قرار نگرفت.

* برگزاری انتخابات در فضایی کاملاً امن با وجود تهدیدات امنیتی فراگیر

وی متذکر شد: پدیده دیگر انتخابات که از آن غفلت می‌شود برگزاری انتخابات در فضایی کاملاً امن با وجود تهدیدات امنیتی فراگیر بود. به‌رغم برنامه‌ریزی‌های جریان ضدانقلاب و جبهه معارض انقلاب در تولید اعتراض و خشونت میدانی و امنیتی کردن فضای کشور قبل و بعد از انتخابات، هوشمندی سربازان گمنام نظام و مشارکت حماسی شورانگیز و معنی‌دار، همه محاسبات آن‌ها را در هم‌ریخت و شکست سنگینی را با پیام ثبات سیاسی به آن‌ها تحمیل کرد.

* به تصویر کشیدن چهره‌ای ناراحت و ناامید از مردم خط کلی جبهه ضد مشارکت بود

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن چهره‌ای ناراحت، ناامید و خواهان رأی ندادن به‌عنوان مقاومت در برابر نظام از مردم ایران خط کلی جبهه ضد مشارکت بود، بیان کرد: آن‌ها ساعت‌ها با تکنیک‌های عملیات روانی، پیام‌های رسانه‌ای در رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی تولید کردند تا این تصویر را انتقال دهند که مردم نمی‌آیند یا انتخابات در پیش رو، انتخابات حداقلی است و این نشانه یک بحران اجتماعی و سیاسی جدی در جمهوری اسلامی است. حماسه شورانگیز و بزرگ مشارکت مردم، تمام محاسبات آن‌ها را در هم ریخت، به‌گونه‌ای که صحنه‌ها و مناظر چشم‌نواز اجتماعات روز رأی‌گیری در سراسر کشور همه رسانه‌های جبهه ضد مشارکت را غافلگیر کرد.

وی تأکید کرد: مهم این است در شرایطی که همه عوامل کاهنده مشارکت و بازدارنده وجود دارد و حتی برای اولین بار رأی‌دهنده را تحقیر و او را کتک می‌زنند، بازهم ملت ایران با عزم و امید و باور به آینده، حضور حماسی و شورانگیز دارند.

* جبهه تولید مشارکت و بازسازی اعتماد و امید؛ پیش‌قراولان مبارزه با جبهه ضدمشارکت معارض انقلاب اسلامی

نائینی از جبهه تولید مشارکت و جبهه بازسازی اعتماد و امید به‌عنوان پیش‌قراولان در مبارزه با جبهه ضد مشارکت معارض انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: جبهه تولید مشارکت و جبهه بازسازی اعتماد و امید کار بسیار سنگین، گسترده و سختی را در پیش داشت. این بخش از انتخابات هم که در واقع ترسیم مجاهدت جبهه تولید مشارکت است یک کار حماسی، تاریخی و یک تجربه بسیار موفق است که توسط جوانان پرشور و هوشمند، متدین و انقلابی در فضاهای حقیقی و مجازی به‌صورت جبهه‌ای منسجم با تولید و انتشار پیام و محصول انجام شد. در حقیقت می‌توان گفت جریان متدین، انقلابی و حزب‌اللهی در این انتخابات فضای مجازی را به لحاظ تولید پیام، کاملاً در تسخیر خود داشت.

* نقش مراجع معظم تقلید و فعالان رسانه‌ای، تحلیلگران سیاسی و رسانه ملی در ایجاد انگیزه و تقویت عزم ملی ستودنی است

وی همچنین بر نقش مؤثر و ستودنی مراجع معظم تقلید و فعالان رسانه‌ای، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و رسانه ملی در ایجاد انگیزه و تقویت عزم ملی تأکید و اظهار کرد: به‌طورقطع نقش همیشگی مقام معظم رهبری در شکل‌گیری این عزم ملی و تقویت اعتماد، امید و انتخاب آگاهانه، بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است. رهبر بزرگواری که باور بسیار منحصربه‌فرد و عمیقی به جمهوریت نظام و سرمایه مردمی کشور دارند.

* مشارکت در 28 خرداد، تودهنی محکمی به تحریم انتخابات بود

این محقق و پژوهشگر جنگ نرم خاطرنشان کرد: بنابراین مشارکت در 28 خرداد در اوج شکل‌گیری کار جبهه‌ای عدم مشارکت معنی و ارزش متفاوتی دارد و یک تودهنی محکمی به تحریم انتخابات بود. پیام این مشارکت این بود که یک‌بار دیگر، ملت ایران، توانست همه محاسبات دشمن را در هم ریزد. رأی دادن در یک انتخابات کاملاً رقابتی و سالم و بدون هیچ‌گونه چالش امنیتی دستاورد بسیار بااهمیتی است.

* هرگونه تحلیل در مورد میزان مشارکت مردم بدون توجه به مؤلفه‌های چهارگانه در پیام مقام معظم رهبری، ناکافی و غیردقیق خواهد بود

وی با ذکر این نکته که هرگونه تحلیل در مورد میزان مشارکت مردم بدون توجه به مؤلفه‌های چهارگانه در پیام مقام معظم رهبری قطعاً تحلیل ناکافی و غیردقیقی خواهد بود، گفت: مردم در شرایطی رأی دادند که مشکلات اقتصادی جدی بود، عملکرد دولت مستقر، دل‌بستگی‌ها و امیدهای بخش زیادی از جامعه را به ناامیدی تبدیل کرده بود. و متأسفانه در برخی از مردم این عملکرد ضعیف موجب روی‌گردانی از انتخابات شده بود. تا حدودی باید گفت متأسفانه سرمایه‌های اجتماعی و پشتوانه مردمی نظام تضعیف‌شده بود.

*رشد سیاسی مردم در انتخابات 1400

نائینی از رشد سیاسی مردم با وجود همه عوامل کاهنده مشارکت خبر داد و بیان کرد: مردم در سراسر کشور به‌طور متوسط دو ساعت در اجرای انتخابات، با اختلال در شعبات رأی‌گیری مواجه شدند. ترس از تهدید بیماری کرونا در اجتماعات رأی‌گیری مسئله‌ای بود که در همه نظرسنجی‌ها تا حدودی پیش‌بینی‌شده بود و از همه مهم‌تر شکل‌گیری عملیات روانی بسیار پردامنه و با هدف شکل دادن به یک جبهه ضد مشارکت با کمپین‌های مجازی، پدیده منحصربه‌فرد این انتخابات بود. به همین جهت این میزان رأی، ارزش مضاعف دارد و رأی در فضای جنگ تمام‌عیار نرم، همراه با رشد سیاسی بود.

* مشارکت واقعی بیش از مشارکت اعلام‌شده در نظرسنجی‌ها بود

وی با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن در میزان مشارکت مردم بیان کرد: همه کشورها در شرایط شیوع کرونا، نگران حضور مردم در انتخابات بوده‌اند و به همین جهت تمهیداتی ازجمله تأخیر در زمان انتخابات، افزایش تعداد روزهای رأی‌گیری و یا افزایش ظرفیت رأی‌گیری پستی و الکترونیکی داشته‌اند. انتخابات در 28 خرداد، بدون تأخیر و با همان سازوکارهای قبلی انجام شد. ازاین‌جهت با محاسبه مؤلفه کرونا بر اساس یافته‌های برخی از نظرسنجی‌ها، مشارکت واقعی را باید بیش از مشارکت اعلام‌شده در نظر گرفت.

* انتخابات خرداد 1400، انقلاب اسلامی را بار دیگر واکسینه کرد

وی با اظهار به اینکه انتخابات خرداد 1400، انقلاب اسلامی را یک‌بار دیگر واکسینه کرد، افزود: رأی در شرایط جنگ نرم معنای متفاوت و ارزش راهبردی دارد و یک تودهنی محکم به جبهه ضد مشارکت و تفکر لیبرالی در اداره کشور بود. در حقیقت این رأی، دفاع کامل از هویت دینی، انقلابی و ملی بود. در شرایطی که همه عوامل کاهنده و بازدارنده رأی وجود داشت، ارزش این رأی متفاوت و خلق یک حماسه شورانگیز در قلب میدان نبرد سیاسی بود.

* این پیروزی حماسی شروع یک کار بزرگ است

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه این پیروزی حماسی شروع یک کار بزرگ است، گفت: همچنان که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی فرمودند چهل‌سالگی انقلاب، بلوغ انقلاب و شروع یک دوره جدید است. در این دوره جدید با باور به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت حل همه مسائل را دارد، باید برای بازسازی اعتماد و امید در مردم، دولت منتخب مردمی را کمک کنیم.

ارسال نظرات