خبرهای داغ:
یادداشت/ ابوالفضل بمانی

میراث شهدا ضامن بقای نظام اسلامی

حضور مردم انقلابی میهن اسلامی در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب حکایت رشته محکم عشق و میثاقی است بین آنان و شهدا که تا این تعهد به آرمان‌ها برقرار هست، عزت و سربلندی هم برقرار و پایدار خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۰۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بار دیگر مردم شورآفرین و انقلابی ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبر بزرگوار انقلاب و بر اساس تعهد و مسئولیت شرعی و اجتماعی خود، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد حاضر شدند و با این حضور خود، هم ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و دل رهبر عزیز را شاد کردند و هم پاسخی کوبنده به دسیسه‌های مایوس کننده دشمنان دادند.

این حضور از چند زاویه قابل تامل است؛ از یک سو دشمنان قسم خورده با همراهی خام اندیشان داخلی و با هجمه‌های همسو با لجن پراکنی رسانه‌های معاند در فضای حقیقی و مجازی، مدت زمان طولانی به دنبال کاهش مشارکت سیاسی مردم در پای صندوق‌های رای بودند.

از سوی دیگر مشکلات عدیده اقتصادی سال‌های اخیر که دل مردم، این، ولی نعمتان انقلاب را جریحه دار کرد و البته چیزی که نمک بر آن جریحه شد، عدم همت کافی در برطرف ساختن آن از سوی برخی مسئولان علیرغم تاکیدات پیاپی رهبر معظم انقلاب و صرفا وعده‌های مکرر و دل بستن به این قرارداد و آن کشور و ... بود.

باید قدر اینچنین مردم وفاداری را دانست که فارغ از هرگونه گرایش مذهبی و قومیتی و ... در وسط میدان نبرد نابرابر با دشمن، با دلی رنجور، اما نگاهی آرمانی، از سیم خاردار‌ها و میادین مین دشمن، فاتحانه عبور کردند و برای چندمین بار، نشان دادند که همچون مردان میدان، پای کار نظام ایستاده اند و حاضر نیستند خدشه‌ای بر رخ نظام مقدس اسلامی وارد شود.

از جلوه‌های دیدنی انتخابات ۲۸ خرداد، حضور برخی افرادی بود که بدلایلی قصد رای دادن نداشتند و در منازل خود پای شبکه‌های معاند نشسته بودند، اما از شدت انزجار نسبت به توهین آن شبکه‌ها به کشورشان، قیام کردند و به وقت شهادت سردار دل‌ها در ظلمات نیمه شب ۲۹ خرداد، با رای خود، نورانیتی را برای وجدان بیدار خویش به ارمغان آوردند.

وجه زیبای دیگری که در این انتخابات جلوه گری می‌کرد، تمسک به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و مرام شهدای والامقام بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. اینکه به فرمود: ه قرآن کریم، «آنان را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندارید بلکه آن‌ها زنده اند و نزد پروردگارشان از روزی متنعم می‌شوند»، حقیقتی است که در عرصه‌های حساس و مهم و پرخطر که حیثیت و ناموس نظام در معرض خطر و لطمه قرار می‌گیرد، با اثربخشی تمام «زنده بودن» و «ناظر بودن» شهدا را نشان می‌دهد.

زمانی که تشییع باشکوه و مثال زدنی سردار دلها، آنچنان قلوب میلیون‌های ایرانی را در سراسر میهن اسلامی و حتی دیگر کشور‌های جهان همگرا و متحد کرد و زبان دشمن را به اعتراف گشود، همین نام سردار و تصویر قامت رشید او بود که در هر کوی و برزنی، مردم را حضور در عرصه دفاع از انقلاب می‌کرد و چه بسیار بودند کسانی که وضو گرفته و به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز، رای خود را به صندوق انداختند.

بار‌ها خواندیم و شنیدیم که «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» و دانستیم که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر آنکه خودشان بخواهند، لذا امروز که نماینده آحاد «جمهور» با شایستگی و با اهداف و آرمان‌های بلند، بر سکوی بالاترین مقام اجرایی کشور ایستاده، نیرو‌های انقلابی که وارثان میراث شهدا هستند، تکالیفی سنگین‌تر از هر زمان دیگر بر دوش دارند تا هم گوش به فرمان رهبر عزیز در تمامی عرصه جهادی به مردم خدمت کنند و هم پرچم سرافرازی نظام اسلامی را در افق‌های بالاتری به اهتزاز درآورند «تا کور شود چشم هر آنکس که نتواند دید».

نفس کشیدن در سرزمینی که معطر به نام قرآن و اهل بیت (ع) و ولایت و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، سلامت و امنیت است و علَم پرافتخار حسینی، رضوی، مهدوی (ع) با امنیت کامل بر جای جای آن به اهتزاز در آمده، نعمتی است بی دریغ که به سبب آن بایستی علی الدوام سجده بر خاک سایید و دانست که ایثار ایثارگران و خون‌های پاکی که پای استقلال و عزت و شرف میهن اسلامی ریخته شده، عهد و پیمانی است که باید آن را محکم و استوار حفظ کرد تا گزندی به امنیت و سرافرازی کشور ما به عنوان ام القرای جهان اسلامی و پیشروی جبهه مقاومت، وارد نشود؛ و به قول حافظ علیه الرحمه:

«هر آن که جانب اهل وفا نگه دارد خداش در همه حال از بلا نگه دارد
گرت هواست که معشوق نگسلد پیمان نگاه دار سر رشته تا نگه دارد
سر و زر و دل و جانم فدای آن یاری که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد»

انتهای پیام/
ارسال نظرات