تحلیلگر سیاسی:

حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر با توجه به شرایط موجود، یک پدیده بود

طالبی گفت: اگر بگوییم ارزش مشارکت ۵۰ درصدی مردم در این دوره از انتخابات در حد مشارکت بالای 70 درصدی در دوره‌های گذشته است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۰۳
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ابراهیم طالبی تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد با حضور آحاد مردم به پدیده خاص سیاسی در گام دوم انقلاب تبدیل شد، اظهار داشت: برای پی بردن به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات روز جمعه، باید به تلاش‌های سازمان‌یافته دشمنان در داخل و خارج جهت دلسرد کردن مردم توجه کنیم.

وی گفت: رسانه‌های ضدانقلاب با عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده و حجم عظیم خبری که مدت‌ها قبل از انتخابات در کشور ما پمپاژ می‌کردند، در پی این بودند که مشارکت در انتخابات امسال حدود ۳۰ درصد باشد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: علاوه بر تلاش‌های بی‌وقفه خارجی‌ها برای مقابله با حضور مردم در انتخابات، در داخل کشور نیز عده‌ای همان مسیر را دنبال کردند تا جایی که فردی که خودش از همین سیستم به ریاست جمهوری در این کشور رسیده بود، پروژه تحریم انتخابات را دنبال کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: البته در این بین، شوک ناشی از عملکرد شورای نگهبان در اعلام نتایج احزار صلاحیت‌ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت به طوری‌که این مسئله نیز در فرایند تحریم انتخابات تا حدی موثر واقع شد.

وی اضافه کرد: همه این موارد در کنار ناکارآمدی آشکار دولت کنونی در حل مشکلات مردم، موجب شد تا فضای خاصی برای عدم مشارکت در انتخابات رقم بخورد و دشمن را امیدوار به شکل گرفتن انتخاباتی کم‌فروغ و با حضور حداقلی مردم کرد؛ اما برخلاف همه این مسائل، مردم در این دوره از انتخابات شگفتی آفریدند و مشارکت بسیار قابل قبولی را رقم زدند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بدون شک اگر عوامل یاد شده به ویژه ناکارآمدی و بی‌تدبیری مبرهن دولت در اداره کشور نبود، باید منتظر مشارکت بالای ۷۰ درصدی می‌بودیم؛ لذا اگر بگوییم ارزش مشارکت ۵۰ درصدی مردم در این دوره از انتخابات در حد مشارکت بالای ۷۰ درصدی در دوره‌های گذشته است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

طالبی تأکید کرد: لذا آنچه واضح است و هر تحلیل‌گر منصفی نیز به آن اذعان دارد این است که پروژه تحریم انتخابات که با سازماندهی سنگین از سوی دشمنان طراحی شده بود، شکست خورد و مردم ایران در انتخابات ۲۸ خرداد شوک بزرگی به رسانه‌های غربی وارد کردند.

وی تصریح کرد: مردم با رأی قاطع خود فردی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند که دارای کارنامه‌ای قابل قبول و برنامه‌ای تحول‌آفرین است و می‌توان امیدوار بود که او بار دیگر امید و اعتماد از دست رفته را به متن جامعه برگرداند.

طالبی بیان کرد: امروز مردم بسیار امیدوار هستند و انتظار از رئیس‌جمهور منتخب و دولت او این است که همه هم و غم و توان خودشان را در جهت تغییر وضع موجود و تحول‌آفرینی مثبت به کار بگیرند.

وی یادآور شد: امید می‌رود با اقدامات اصلاحی و تحولی دولت آینده، مردم مجددا شاهد نشاط و آرامش در داخل کشور باشند و با تکیه بر همین نشاط داخلی بتوانیم بر مشکلات خارجی و تحریم‌های دشمنان غلبه کنیم.
ارسال نظرات