با حضورسفیران رضوی:

جشن بزرگ زیرسایه خورشید دربیت الرضای بهاباد برگزار شد

جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام رضوی واقشار مختلف ولائی ومسئولان بهاباد با رعایت پروتل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ودرمحیط باز مجموعه فرهنی بیت الرضای بهاباد برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۱۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در این مراسم حجت الاسلام مرتضی محمدیان یکی از اعضای کاروان زیر سایه خورشید درسخنانی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ودهه کرامت به گوشه‌ای از فضائل وزندگی و شخصیت هشتمین امام شیعیان پرداخت و گفت: توفیقی حاصل شد که چهاردهمین سال از اجرای طرح «زیر آستان خورشید» در شهرستان بهاباد حضور یابیم.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع افزود: دهه کرامت ایامی است که ما باید دل‌های خود را جلا و آن را به حضرت پیوند دهیم.
مرتضی محمدیان با بیان اینکه تمامی ائمه اطهار (ع)، نور واحد بوده و در این میان زندگی امام رضا (ع)، سرشار از خیر، برکت، هدایت، کرامت، علم و مبارزه سیاسی بود افزود: سراسر زندگی "امام رضا (ع) " پر از اسرار است و روش و منش ایشان در زندگی می‌تواند الگوی بسیار ارزشمندی برای سایر افراد باشد.
این خادم رضوی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) همواره زندگی ساده خود را حفظ کردند و با اقشار مختلف مردم ارتباط نزدیکی داشتند گفت: این امام همام هیچ‌گاه محرومان جامعه را فراموش نمی‌کردند و همواره به فکر کمک به ضعفا و حمایت از آنان بودند.
این روحانی برجسته ادامه داد: این امام بزرگوار بسیار به مستمندان رسیدگی می‌کردند و به دادن صدقه به‌ویژه در شب‌های تار و به‌صورت پنهانی بسیار مبادرت می‌کردند و هیچ فرقی میان غلامان و اشراف و اقوام و بیگانگان نمی‌گذاشتندوهمواره متبسم و خوش‌رو بودند؛ بهترین بخش غذای خود را قبل از تناول، برای گرسنگان جدا می‌ساختند.
محمدیان بیان داشت: امام در این راستا شاگردان بسیاری را تعلیم دادند و تربیت کردند. امام رضا (ع) در سن ۳۵ سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات ایشان مقارن با خلافت خلفای عباسی بود که به دستور مأمون وارد خراسان شدند و سرانجام مأمون عباسی این امام همام را در سن ۵۵ سالگی در سحرگاه روز آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رساند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد دفن شد و امروز پناهگاه عاشقان اهل‌بیت (ع) است.
کاروان زیر سایه خورشید وارد شهرستان بهاباد شد ودرمیدان امام حسین علیه السلام ورودی شهر مورد استقبال گرم مردم ولایت مدار و همیشه درصحنه شهرستان بهاباد قرارگرفتند این کاروان ازمیدان امام حسین (ع) تا میدان شهدای گمنام این شهرستان بدلیل شیوع ویروس کرونا به صورت رژه خودروئی درسطح شهر تا میدان شهدای گمنام رفته ودرآنحا به اجرای برنامه پرداختند.
قرائت صلوات خاصه حضرت ثامن‌الحجج (ع)، اجرای سرود زیبای زیرسایه خورشید، اهتزاز پرچم آستان حضرت امام رضا (ع) از سوی خادمان رضوی، مداحی و مولودی‌خوانی و سخنرانی از سوی تعدادی از کارشناسان مذهبی اهم بخش‌های این مراسم بود.
اجرای سرود، مولودی خوانی توسط یکی ا. زخدام و دکلمه ومداحی از دیگر برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید دربهاباد بود.
 
انتهای پیام /
ارسال نظرات