هلال احمر برای بیش از 2500 زنجانی آموزش ارائه داد

زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 564 نفر در سطح استان نفر از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۳۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان در سطح شهرها، روستاها، دستگاه‌های اجرایی، مراکز نظامی و انتظامی از آموزش‌های مورد نیاز هستیم.
 
هلال احمر برای بیش از 2500 زنجانی آموزش ارائه داد

وی خاطرنشان کرد: سه ماهه نخست سال جاری ۱۵۲ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و آموزش‌های تخصصی به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان به تعدا در سطح شهر‌ها و روستا‌های این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند همچنان با قوت بیشتری ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای شاد برای دانش آموزان و فضای مجازی برای کارکنان شرکت‌های استان، اعضای بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان و اعضای خانه‌های هلال ارائه شده است.

موسوی با بیان اینکه این استان بیش از ۲۰۰ خانه هلال دارد، اضافه کرد: ۵۶۳ نفر از اعضای این خانه‌ها از آموزش‌های مورد نیاز هلال احمر بهره‌مند شده اند.

وی تاکید کرد: فراگیران پس از گذراندن این دوره‌ها به آموزش کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می‌شوند تا از آموزش‌های تخصصی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال اعضا در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح شهرها، محلات، روستا‌ها و ادارات هستند.

به گفته وی، هدف از ارائه این آموزش‌ها ارتقای فرهنگ خود امدادی و ترویج فعالیت‌های آموزشی برای مخاطبان است.

موسوی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهینامه می‌شود، یادآوری کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرم دره، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در سطح شهر‌ها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، دهیاری‌ها ثبت نام کرده و از آموزش‌ها بهره‌مند شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.
ارسال نظرات