حجت الاسلام خدادادی گفت: دشمنان در حال ایجاد مرجعیت علمی با استفاده از تالیف کتب و منابع و برگزاری کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه های دنیا هستند و لذا می طلبد هوشیارانه در مقابل توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان عمل کرد و گام برداشت.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۶۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام خدادادی، مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی، روز چهارشنبه در نشست فرهنگی" امام رضا علیه السلام و رسالت جهانی ما"، در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(ص) شهرستان ساوه با اشاره به جمعیت یک میلیارد و هشتصد میلیون نفری مسلمانان جهان و رسالت تبلیغ تمدن جهانی اسلام، گفت : اکثریت بشر از این تمدن و دین جهانی اطلاع کافی ندارند و اگرچه این دین و ظرفیت آن جهانی است، اما در مرحله تبیین،تبلیغ و تحقق؛ دین جهانی نیست و این وظیفه طلاب را سنگین می کند تا گام های آنها جدی ترو در راستای جهانی شدن حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی از سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام رضا(ع)، افزود: نکاتی در سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام رضا علیه السلام وجود دارد که می تواند در ابعاد جهانی الگوی تبیین این تمدن و دین جهانی باشد.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی ادامه داد: اولین رویکرد سیره امام رضا(ع) با توجه به حدیث قدسی سلسله الذهب؛ رویکرد توحیدی و پیوند آن با ولایت است که محور اصلی دین جهانی را توحید قرار داده است.

وی با بیان اینکه تصویری که امام رضا(ع) از اسلام ارائه کرده اند، تصویر جامع و کاملی است، گفت: این تصویر متناسب با نظام سازی است.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی ادامه داد: رویکرد دیگر سیره امام رضا(ع) بسط، تعمیق و عقلانیت است و حضرت رضا(ع) در دوران حیات با برکتشان از یک طرف قدرت عقلانی و برتری فکری شیعه را به عرصه ظهور گذاشتند و از طرف دیگر میل اسلام را با افکار و تمایلات دیگر نشان دادند.

خدادادی با اشاره به تلاش های امام رضا(ع) در مبارزه با مکتب های انحرافی بیان کرد:سیره چهارم حضرت رضا(ع) مبارزه با شبهات و ارائه دلایل محکم و مستند بود که با سعه صدر در مناظرات و همراه با منطق مستحکمی که از اسلام ارائه دادند توانستند با شبهات مبارزه جدی کنند.

وی افزود: توصیه به علم آموزی و تربیت شاگرد رویکرد پنجم سیره امام رضا(ع) است و در واقع تربیت کادر و نیروی انسانی با محوریت علم که بتواند اسلام را در بخش های مختلف گسترش و تبلیغ کند به عنوان رویکرد پنجم می باشد.

خدادادی اضافه کرد: امروزه طلاب حوزه های علمیه با تکیه بر سیره رفتاری حضرت رضا(ع) می توانند ظرفیت جدی برای تبیین و تحقق اسلام در خارج از مرزها باشند .

وی، ظرفیت سازیِ هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و نفوذ محبت اهل بیت (ع) در ایرانیان و تبدیل پایگاه شیعیان را رویکرد دیگر سیره امام رضا علیه السلام خواند و افزود: هجرت یکی از متغیرهای جدی در تبیین دین جهانی است و در عصر غیبت این هجرت زمینه ساز و مقدمه ای برای ظرفیت سازی غیر محلی و غیر منطقه ای و کمک کننده در تبیین دین اسلام می باشد.

مدیر ارتباطات و بین الملل دانشکده هدی گفت: مناظرات امام رضا(ع) و ورود نرم به ساحت تمدن های دیگر و ارتباط با آنان این آمادگی را در مخاطبین ایجاد کرد که معارف حقه اهل بیت(ع) و اسلام را بپذیرند.

وی با اشاره به تهدیدات جهانی در موضوعات اسلام شناسی، استشراق و شیعه پژوهی در عالم غرب، بیان کرد: در گذشته رویکرد حوزه های علمیه و مبلغین؛ جهانی نبوده است، لذا دشمن از این خلاء استفاده کرده و به نام اسلام شناسی، شرق شناسی و شیعه پژوهی؛ مراکز و اندیشکده هایی تاسیس کرده است.

خدادادی افزود: اندیشمندانی در غرب و در فضای آکادمیک به طور جدی بر شناخت اسلام و تشیع کار می کنند و از تشیع تصویر سازی می کنند تا موجب ضعف مرجعیت علمی مسلمانان شوند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در حال ایجاد مرجعیت علمی با استفاده از تالیف کتب و منابع و برگزاری کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه های دنیا هستند و لذا می طلبد هوشیارانه در مقابل توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان عمل کرد و گام برداشت.

ارسال نظرات