مرتضی عزیزپور
دانشگاه جامع امام حسین(ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار می کند؛
دانشگاه جامع امام حسین(ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین و همکاری مجموعه‌های همسو، جشنواره‌ای را در جهت زمینه‌سازی برای نیل به اهداف فوق و ترویج و گفتمان‌سازی این دغدغه‌ی مبارک برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۶۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
نخستین جشنواره ملی ترجمان فتحبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله، سرشار از صحنه‌های پرشور و پرخاطره‌ای بوده که در لحظه به لحظه‌ی آن معنویت، شور و حماسه را می‌توان مشاهده کرد. در دوران پس از جنگ نیز همواره انسان‌های باصلابتی بوده‌اند که از این خاک، دین و مذهب دفاع کرده و در مقابل فتنه‌های مستکبران ایستاده‌اند و جان خود را در کف دست گرفته و در ایران، عراق، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و دیگر مناطق اندیشه‌ی مقاومت را به منصه ظهور نشانیده‌اند. نشان دادن این رشادت‌ها، معنویت‌های موجود در آن، روایت تاریخ آن، معرفی قهرمانان و سبک زندگی آنان در میدان جهاد و در میان خانواده و دوستان و بیان خاطرات تلخ و شیرین آن بر دوش کسانی است که به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز و آرمان‌های آن وفادار هستند و در آرزوی اتصال آن به حکومت جهانی منجی (عج) می‌باشند.
بر این اساس، دانشگاه جامع امام حسین (ع) با مشارکت معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین و همکاری مجموعه‌های همسو، جشنواره‌ای را در جهت زمینه‌سازی برای نیل به اهداف فوق و ترویج و گفتمان‌سازی این دغدغه‌ی مبارک برنامه‌ریزی کرده است.
"جشنواره ترجمان فتح"، جشنواره‌ای ملی با اهداف بین‌المللی است که در دو بخش مسابقه و جلسات پیش‌همایش برگزار خواهد شد. مخاطب آن عموم زبان‌دانان و دغدغه‌مندان ترجمه‌ی آثار در حوزه دفاع مقدس است. این جشنواره در نظر دارد با تشویق و حمایت از جامعه زبانی کشور راه را برای ارائه ترجمه ادبیات دفاع مقدس و مقاومت به جهانیان هموار کند.
ارسال نظرات