بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی طرح ملی «همسفر تا بهشت» در مشهد

بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی امروز با حضور ۱۰۰ زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به زوجین دانشجو در مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۱۷
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی با حضور ۱۰۰ زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب طرح ملی «همسفر تا بهشت» با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به زوجین دانشجو در مشهد آغاز شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ازدواج‌های دانشجویی به دلیل برگزاری دوره‌های فرهنگی آموزشی مهارتی، ازنظر پایداری خانواده جزو موفق‌ترین الگو‌های ازدواج در کشور محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی افزود: به همین دلیل اجرای این دوره‌ها مورد تأکید است و با وجود توقف برگزاری این طرح از سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، دانشجویانی که در فاصله یک سال اخیر و یا قبل از آن ازدواج‌کرده و واجد شرایط لازم باشند، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در این طرح ثبت‌نام کنند تا امکان اعزام آن‌ها جهت زیارت حضرت رضا (ع) و برخورداری از خدمات فرهنگی آموزشی مهارتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه موضوع طرح ملی «همسفر تا بهشت» ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار در بین دانشگاهیان کشور است که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ابراز کرد: مزدوجان دانشگاهی سه روز میهمان مقام معظم رهبری به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند تا ضمن زیارت و آغاز زندگی مشترک در فضای معنوی با حضور در برنامه‌های فرهنگی آموزشی مهارت‌های زندگی را فراگرفته و زندگی مستحکم را آغاز کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: اگرچه برای رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی، امسال از شمار زوجین حاضر در هر دوره بسیار کم شده، اما از حیث تعداد و طول مدت برگزاری دوره‌ها افزوده‌شده است، به‌طوری‌که دوره‌های ۵۰۰ تا ۷۰۰ زوجه به دوره‌های ۱۰۰ زوجه تقلیل یافته و روند برگزاری آن نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

گفتنی است؛ آیین ازدواج دانشجویی که از سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود، هم‌زمان با ایام ولادت باسعادت امام هشتم، پس از ۲ سال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در مشهد مقدس آغاز شد.
 
شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن استفاده از خدمات اقامت هتلی، خدمات آموزشی و کلاس‌های مهارت‌های زندگی موفق، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت‌های زناشویی و نیز خدمات فرهنگی نمایش بوم‌رنگ زندگی که برشی مصور از کلاس‌های آموزشی است و نیز جشنواره ۱۰۱ فیروزه امکان استفاده از مشاوره فردی و گروهی را نیز دارند. علاوه بر این زوجین دانشجو از غذای متبرک مهمانسرای حضرتی نیز برخوردار می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها